Szolgáltatókhoz és gyártókhoz ragaszkodnak a magyar mobiltulajdonosok
2013. november 14.
A Nielsen friss felmérése szerint hazánkban a fogyasztók inkább a mobilszolgáltatókhoz és a gyártókhoz ragaszkodnak. Előbbinél a megkérdezettek 87, utóbbinál 84 százaléka tart ki teljesen vagy általában.
Hűség szempontjából Magyarországon a mobilszolgáltatókat és mobilgyártókat sorrendben egyaránt 79 százalékos említéssel követi a teljes vagy általános lojalitás a szupermarketek és más boltláncok, szépség- és testápoló szerek, valamint elektromos háztartási készülékek márkái iránt. Alig maradnak el tőlük a teljesen vagy általában lojális fogyasztók 78-78 százalékával a szórakoztató-elektronikai készülékek mellett a személyes használatú számítógép márkák, valamint a kábel- vagy internetszolgáltatók.
A kutatás során a Nielsen tizenhat termékcsoporttal és szolgáltatással kapcsolatban mérte fel a márkák iránti hűséget összesen 58 országban. A "teljesen" hűséges azt jelenti, hogy kitart márkája mellett, "általában" pedig azt, hogy csak jelentős előny miatt vált márkát. |
A felmérés kiterjedt négy élelmiszer kategóriára is, közülük a kenyérfélék márkái iránt leghűségesebbek a magyar fogyasztók (76 százalék), majd sorrendben a szénsavas üdítőital (68 százalék), a snack (67 százalék), valamint az alkoholos italok (65 százalék) következnek.
Az adatok szerint Magyarországon a fogyasztók 46 százaléka vásárol olyan üzletben, amely hűségprogramot kínál lojális vevőinek, addig ugyanezt huszonkilenc vizsgált európai országban a megkérdezettek átlagosan 61 százaléka mondhatja el.
A legkedveltebb hűségprogramok között a magyarok 83 százaléka, míg a megkérdezett európaiak 82 százaléka az árengedményt vagy az ajándékba kapható terméket említette. Ezt 34 százalékos említéssel Magyarországon és a világon is az ingyenes szállítás követi. A kiváló vevőszolgálatot itthon a válaszadók 25 százaléka, míg Európában 32 százaléka említette. Az exkluzív terméket vagy eseményen való részvételt díjazza a magyarok 15, európaiak 22 százaléka.
A szolgáltatóváltáshoz vezető legfontosabb tényezők között a magyarok 51 százaléka a jobb árat, míg 23 százaléka a jobb szolgáltatást említette. Majd 18 százalékkal a jobb minőség, hét százalékkal a jobb választék következik, a jobb reklámot mindössze 1 százalék említette. Ezzel összhangban az európai megkérdezettek legnagyobb része, átlag 54 százaléka is a jobb árat nevezte meg mint elsődleges szempontot. A jobb minőséget 22, majd a jobb szolgáltatást 11, továbbá a jobb választékot 8, végül pedig a jobb reklámot, 5 százalék említette - olvasható a Nielsen felmérésében.
Kapcsolódó cikkek
- 24.1%-os krízis szinten a fiatalok munkanélkülisége az EU-ban
- Sok vállalat képtelen titokban tartani biztonsági incidenseit
- Nemi élet helyett Facebook?
- Egyre népszerűbb itthon is a HANA
- A leglátogatottabb internet oldal típusok
- A bónusz/kupon piac fele a Bónusz Brigádé
- Több száz milliárd spamüzenetet kapnak évente a kínai mobilhasználók
- A Bokodi-tó a Bing mai háttérképe
- VOIP alapú havidíjmentes telefonálás a NordTelekomtól
- Google Voice az USA-n kívül is?