GVH: Húszmillió forintos bírság a Magyar Telekomnak
2013. november 7.
A kedvezményes áron elérhető földgázszolgáltatás népszerűsítésekor a Magyar Telekom Távközlési Nyrt. megtévesztette a fogyasztókat, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 20 millió forintos bírságot szabott ki a vállalkozásra - közölte a versenyhivatal.
A fogyasztók számára nem derült ki a reklámokból, hogy a kedvezmény mértéke változhat, valamint a vállalkozás honlapján elérhető kalkulációs lehetőségek is éves szinten számították ki az elérhető kedvezmények mértékét. Kiemelték azt is, hogy az elérhető kedvezmények módosításával lehetetlenné vált az ígért megtakarítás elérése azon fogyasztók számára, akik a szerződéses feltételek módosítása előtt 1-3 hónappal jelezték szolgáltatóváltási szándékukat a kampány hatására.
A bírság meghatározásánál enyhítő körülmény volt, hogy a vállalkozás jelenleg az egyetlen, a lakosság számára elérhető alternatív piaci szereplő, illetve, hogy a kedvezmények mértékének csökkenése ellenére a fogyasztók még így is kedvezőbb díjat fizetnek az egyetemes szolgáltatói díjnál. Súlyosító körülményként értékelte ugyanakkor a GVH, hogy a vállalkozás ellen többször folyt már eljárás – ugyan nem ezen a piacon – a fogyasztók megtévesztése miatt, valamint azt, hogy a kampánya a fogyasztók széles köréhez eljutott - olvasható a közleményben.
Kapcsolódó cikkek
- A UPC-nek be kell fizetnie a 60 millió forintos bírságot
- Tizenegymilliós bírságot rótt ki a kábelszövetségekre a GVH
- 25 milliós bírság a Vodafone-nak
- Első fokon vesztett a Magyar Telekom a sárgacsekk-perben
- Harminc milliós bírságot kapott a Vodafone az országos lefedettség miatt
- A GVH 150 millió forintra bírságolta a Magyar Telekomot és a Vodafone-t
- A Magyar Telekom bírósághoz fordult a 900 MHz-es hatósági határozat ellen
- Milliárdos bírságot fizet vesztegetés miatt a Magyar Telekom
- Felülvizsgálati kérelem a Magyar Telekom és a kisrészvényesek perében hozott jogerős ítélet ellen
- A GVH a Vodafone és a Magyar Telekom mobilinternet reklámjait vizsgálja