Az IT és a telekommunikáció uralja a felvásárlások piacát Magyarországon
2013. október 20.
Továbbra is az IT és a telekommunikáció - média szektorok uralták a vállalati felvásárlások és fúziók piacát 2013 első félévében Magyarországon. Az ügyletek többségét belföldi társaságok bonyolították le, a külföldi befektetők közül az amerikaiak és a németek voltak többségben – derül ki az EY legfrissebb M&A Barométeréből.
A nyilvánosan elérhető adatok alapján a tranzakciók száma ugyan emelkedett Magyarországon 2013. június végéig, értékük azonban összességében csökkent a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva. 2013 első félévében összesen 42 lezárt ügyletet hoztak nyilvánosságra a felek, amely több mint 10 százalékos növekedést jelent 2012 első hat hónapjához képest. A magyarországi tranzakciós piac becsült mérete hozzávetőlegesen 54 milliárd forint volt, amely mintegy negyven százalékos visszaesés a tavalyi év első hat hónapjához képest - mutat rá az EY félévente elkészített M&A Barométere.
A piac többségét, mintegy 60 százalékát a belföldi tranzakciók uralták az első félévben, míg a Magyarországra irányuló befektetések körülbelül 38 százalékot képviseltek. A legtöbb külföldi befektető az Egyesült Államokból, Németországból és Olaszországból érkezett. A külföldre irányuló magyar tranzakciók a teljes tranzakciószám mintegy 2 százalékát jelentették, a piacot pedig a stratégiai befektetők uralták – derül ki az EY felméréséből.
Iparági szempontból az IT - technológia, valamint a telekommunikáció - média szektorok voltak a legnépszerűbbek a vállalati tranzakciós piacon. A tranzakciók harmadát ezekben az iparágakban hajtották végre, míg a lista harmadik helyén a pénzügyi szektor végzett.
Kapcsolódó cikkek
- Képzéssel, piacbővítéssel és startup cégekkel megduplázható a szoftverexport
- Elavult irodagépeket használnak a vállalkozások, de van megoldás
- A phabletek hódítanak a Samsung anyaországában
- Dél-Koreában a phabletek a menők
- A Lenovo kezébe kerül a HTC?
- 2017-re 5 milliárd mobiltulajdonos lesz
- Az online vásárlás európai trendje
- Magunk után is kutatunk a Google-n
- A neten női táskát vásárlók egyhatoda férfi
- Az Apple a világ legértékesebb márkája