Nincs pénz külső biztonsági tréningekre
A magyar vállalatok 60 százalékának nincs erőforrása erre a célra
2013. október 15.
A Kaspersky Lab és a B2B International közös 2013-as „IT biztonsági kockázatokról” szóló felmérése rávilágít arra, hogy a legtöbb magyar vállalat csak a saját, belső informatikai osztályát használja a vállalat alkalmazottainak szakmai képzésére, ahelyett, hogy megbízott, külső informatikai tanácsadókat alkalmaznának.
A munkavállalók hatékony IT biztonsági képzése elengedhetetlen minden számítógépet érintő fenyegetés elleni stratégiának, amely a vállalat informatika infrastruktúráját érinti. A Kaspersky Lab felmérése szerint ötből négy vállalat rögzített már az elmúlt egy évben belső biztonsági incidenst Magyarországon, amely közvetlenül a munkavállalók nem megfelelő intézkedéseinek volt köszönhető:
· A magyar vállalatok 15 százaléka számolt be bizalmas vállalati adatszivárgásról.
· A magyar vállalatok 13 százaléka számolt be arról, hogy érte már súlyos adatvesztés a munkavállalók mobil eszközeinek elvesztése miatt.
· A magyar vállalatok 20 százaléka találkozott már szándékos adatszivárogtatással.
· A magyar vállalatok 18 százaléka vesztett már el bizalmas adatokat, amelyek illetéktelen kezekbe kerültek, köszönhetően a mobil eszközök nem megfelelő használata miatt.
A Kaspersky Lab és a B2B International kutatásai többször kimutatták, hogy a kritikus adatszivárgások és informatikai biztonsági incidensek mögött többségében nem szándékos munkavállalói hibák állnak. Ezért a legfontosabb, hogy a munkavállalók megfelelő tájékoztatást kapjanak és tisztában legyenek az informatikai biztonsági kockázatokkal, valamint azok elkerülésének módjaival.
Általánosságban elmondható, hogy nagyon fontos a munkavállalók szakszerű oktatása, amelyet a vállalatok túlnyomó többsége el is ismer, hiszen a megkérdezett cégek csupán 5 százaléka nyiltakozta azt, hogy egyáltalán nem tartja fontosnak a személyzet informatikai biztonsági oktatását. Azonban ez sokszor nyitott kérdés, hiszen az alkalmazottak tudatossága is közvetlen hatással van a vállalati fenyegetésekre és a felmérésben résztvevő vállalatok 68 százaléka jelezte, hogy a vállalat alkalmazottai nem mindig tartják tiszteletben a már meglévő vállalati informatikai biztonsági szabályokat.
A kulcsszó: Oktatás
A Kaspersky Lab új záslóshajója, a Kaspersky Endpoint Security for Business megbízható védelmet nyújt a rosszindulatú programok, hálózati és célzott támadások, illetve spam és adathalász levelek ellen. A Kaspersky Endpoint Security for Business segít fenntartani a munkaállomásokat, a telepített szoftverek azonnali frissítésével, valamint a segítségével korlátozhatja a hozzáférési és felügyeleti jogokat, illetve titkosíthatja bizalmas vállalati információit az esetleges lopás és adatvesztés esetén.
A Kaspersky Lab fogyasztói terméke, a Kaspersky Internet Security 2014 kiemelkedő eredményt ért el az AV-Comparatives anti-adathalász tesztjén, amelyen az adathalász weboldalak 99 százalékát blokkolta, így elnyerve az Advenced+ minősítést is. Az eredmény azért is kiemelkedő, mert a kéretlen adathalász e-mailek száma évről évre emelkednek, a Kaspersky Lab és a B2B Communications közös felmérése szerint az elmúlt 12 hónapban 87 százalékkal nőtt azon felhasználók száma, akik adathalász támadás áldozataivá váltak, elérve ezzel 37,3 millió felhasználót.
Kapcsolódó cikkek
- Új trójai fertőzi az androidos mobilokat
- Új trójai fertőzi az androidos mobilokat
- Az iPhone 5S rávert az 5C-re
- A magyar internetfelhasználók átlagos veszélynek vannak kitéve
- Az Amerikaiak lógnak legtöbbet mobilon
- Az iPad szorította vissza a PC-ket?
- HP kutatás: 78 százalékkal emelkedtek a kiberbűnözés okozta költségek
- Az androidosok több mint fele nem figyel a biztonságra
- Idén jubilleumi Hacktivity lesz
- Pénteken indul a 10. jubileumi Hacktivity!