Magyar startup az Indiegogon
2013. október 14.
1400 dollárt gyűjtött az első nap a közösségi finanszírozási kampányán a magyar Karma Platform. A kampány startját a londoni Bloomberg Grow Befektetői Fórumára időzítették.
Londonban indította el indiegogo.com kampányát egy magyar startup, a Karma Platform. A bétafázisban működő terméket a fejlesztők jövő tavasszal dobnák piacra, a most elindított kampány a piac feltérképezését szolgálja.
A Karma még júliusban jutott be egyetlen külföldi résztvevőként a Bloomberg Tradebook GROW londoni befektetői fórumára, ahol a fórum szakemberei egy évig követik figyelemmel, segítik tanácsaikkal a programban résztvevő vállalkozások fejlődését. A projekt igen népszerű a befektetői fórumon, mivel egy olyan problémára kínál megoldást, amellyel egy idő után minden vállalkozás szembesül.
A feltörekvő vállalkozások növekedésének gátjává válhat a megnövekedett adminisztráció, az átláthatatlan táblázatok sokasága. A Karma Platform erre ad hatékony alternatívát, amely segítségével a felhasználók programozói tudás nélkül, akár egy mozdulattal létre tudnak hozni online elérhető üzleti alkalmazásokat meglévő Excel fájljaikból. A program az átláthatatlan táblázatokat változtatja át integrált vállalati megoldássá.
A Karma Platform a Shiwaforce.com belső innovációs laborjában született még 2012-ben és azonnal sikereket ért el a hazai startup versenyeken. Az idei őszi szezonban is több helyen bemutatkozik a program, többek között a Dublinban rendezett Websummit eseményén is prezentálhatnak a magyar fejlesztők.
„A most elindított Indiegogo.com kampánnyal az a célunk, hogy felkeltsük a tengerentúli felhasználók érdeklődését, teszteljük a termékünk piacát. A Karma Platform londoni sikerét szeretnénk további piacokra kiterjeszteni, még a termék megjelenése előtt.” – magyarázza a piaci stratégiát Kovach Anton a Shiwaforce.com vezérigazgatója.
A Karma Platform fejlesztése főképp a nagyvállalati ügyfeleken szerzett tapasztalatokra épülve adott lehetőséget a kis- és középvállalatok igényeinek felismerésére. A Shiwaforce.com ún. agilis fejlesztési módszerei tették lehetővé, hogy a cégen belül egy innovatív ötletekre épülő startup születhessen.
A Bloomberg által teremtett lehetőségekkel élve bekerülhettek olyan helyekre is, mint a londoni Level 39 akcelerátor, illetve folyamatosan kapnak szakmai visszajelzéseket a stratégiájukkal, előrehaladásukkal kapcsolatban. Az agilis módszertant alkalmazó és terjesztő fejlesztő cég terméke ugyan még csak béta fázisban működik, máris számos megkeresést kaptak a világ minden tájáról termékükkel kapcsolatban.
Kovach Anton szerint a most elindított kampány közelebb juttathatja a Karma Platformot a nemzetközi sikerhez és bebizonyíthatja, hogy egy magyar fejlesztőcég, hazai fejlesztőgárdával is Budapestről sikeresen kiszolgálhatja a világ bármely táján működő vállalkozásokat – legyenek azok kicsik vagy éppen a legnagyobbak.
Kapcsolódó cikkek
- Mobil szegmensre fókuszáló startup seregszemle a Smartmobil ’13-on
- Mobil szegmensre fókuszáló startup seregszemle a Smartmobil ’13-on
- Idén utoljára láthatók a magyar találmányok
- Nem veszíthetjük el a jó ötleteket
- Decemberben indul a magyar űrutazó-jelölt Amerikába
- Csökkent a hazai startup befektetési piac
- Startup programot indít a Microsoft
- A magyar PS3 felhasználók örömére – két játék magyarul
- Az okos ruhaneműk térhódítása elkezdődött
- Az innovációs szövetség a technológiai start-up pályázat átírását javasolja