Majkáék a YouTube toplista élén

A Facebookon azonban mások tarolnak

A Majka, Curtis, BLR trió Nekem ez jár című dalával több mint 2,2 milliós nézettséget ért el a nyári időszakban, ezzel visszaszerezte a vezető helyet a legnézettebb online magyar zenei videókat rangsoroló Artisjus YouTube Toplistán. A Facebookos közösségépítés azonban más képet mutat.

Majka, illetve a körülötte épülő csapat, Curtis és BLR kétségtelenül a YouTube hazai sztárjai. A Pápai Joci vendégszereplésével készült Nekem ez jár című dal tavasszal nagyon erősen nyitott, ám akkor csak a második helyig jutott, mert ByeAlex slágere, a Kedvesem megelőzte. Mivel nyáron már nem érződött az Eurovíziós Dalfesztivál hatása, ByeAlex a középmezőnybe szorult, Majkáék pedig előreléptek. Ők állnak a harmadik helyen is, hosszú ideig listavezető, és a Fonogram-díjon Az év dala elismerést is besöprő Belehalok című produkcióval. A második helyet Mr Missh feat. Raul & Horváth Tamás Beléd estem-je szerezte meg.  

 

A listán továbbra is domináns a hip-hop, a zeneszámok kétharmada ebbe a műfajba sorolható. A rappelés ma nemcsak az ország legnépszerűbb előadásmódja, de rengeteg fiatal számára jelenti azt a kitörési lehetőséget, „amerikai álmot”, amit korábban inkább a rockzene nyújtott. A valódi ismertség mégis csak keveseknek adatik meg: a megtekintések toplistáját mindössze 7 ilyen előadó vezeti, és közéjük kerülni nem könnyű.

 

A Facebook különösen fontos kommunikációs csatorna a zenészek számára. Nagyon érdekes, hogy az itt zajló közösségépítés mennyire más eredményeket hoz, mint a YouTube videós listája. A legtöbb like-olóval rendelkező, azaz legnagyobb közösséget magáénak tudó művészek között a legjobb tíz között van a Quimby (6.) és a Csík Zenekar (10.), a legjobb húszba pedig Ákos (14.), a Tankcsapda (16.) és Wolf Kati (20.) is befért. Ezt a listát a Children of Distance vezeti, a második Fluor Tomi, akit Király L. Norbert követ.   

 

A közösségi média legfontosabb eleme, hogy aktív kapcsolatokra, valódi párbeszédre épül. Egyre több olyan hazai zenész van, aki kifejezetten ügyesen használja ki ezt a lehetőséget. A Facebook ún. „talk about” mutatója pontosan ezt az interaktivitást értékeli. Érdekes, hogy ezen a területen inkább a közepes méretű közösséggel rendelkezők jeleskednek. Itt sem csak a fiatalabb közönségnek zenélő hip-hoperek tudnak érvényesülni: Rúzsa Magdit csak LL Junior és Essem tudta megelőzni. 

 

Ha összeszedjük a legaktívabb közösségépítők szakmai fogásait, nagyon színes képet találunk. Naponta vagy akár naponta többször is posztolnak, rengeteg fotót és mozgóképet használnak, teljesen egybefolyik náluk a szakma (pl. koncertnaptár, koncertfotók, új anyagok bemutatása) és a magánélet (pl. fotók kedvessel, kisgyerekkel, születésnapi jókívánságok), rendszeresen reagálnak sokakat érintő aktualitásokra (pl. iskolakezdés), egyszerű nyereményjátékokat indítanak, klipforgatásokon készült werkfotókat posztolnak, sőt néhányan még az aktuális videoklip premierét is itt tartják. 

 

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció