Csináld magad: vállalati jelszókezelés felsőfokon a NetIQ-val
2013. szeptember 12.
A NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet bejelentette, hogy NetIQ termékportfóliójában elérhetővé vált a Self Service Password Reset 3. A megoldás az informatikai szakemberek munkáját könnyíti meg azáltal, hogy segítségével a felhasználók külső beavatkozás nélkül, önállóan is visszaállíthatják elfelejtett, elveszített vagy letiltott jelszavaikat. A helpdesk munkatársaknak így nem kell telefonon ellenőrizniük az alkalmazottak személyazonosságát a jelszavak kezeléséhez, mivel azok a biztonsági kérdéseken keresztül maguk is meg tudják erősíteni kilétüket, mielőtt biztonságosan visszaállítanák jelszavukat.
A NetIQ Self Service Password Reset egy független java webalkalmazás, amely a Client Login Extension eszközt használva lehetővé teszi, hogy a végfelhasználók egyszerűen visszaállítsák jelszavukat vagy feloldják zárolt számítógépeiket. A termék Microsoft és Novell szoftverkörnyezetben egyaránt működik, illetve ideális kiegészítő a NetIQ biztonsági megoldásokhoz és más gyártók biztonsági termékeihez. Emellett integrálható már meglévő portálokkal és biztonságos webes átjárókkal is.
A NetIQ Self Service Password Reset lehetővé teszi az informatikai szakemberek számára, hogy kötelezően alkalmazandó házirendeket hozzanak létre a jelszavak típusával és erősségével, illetve rendszeres cseréjével és az ismétlődések elkerülésével kapcsolatban.
A termék challenge-response elven működő azonosítást alkalmaz, azaz a felhasználók a jelszó visszaállítása előtt olyan biztonsági kérdések megválaszolásával erősítik meg személyazonosságukat, amelyeket saját maguk adtak meg a fiókjuk létrehozásakor, így csak ők tudhatják rájuk a választ. A NetIQ Self Service Password Reset legfrissebb változata pedig már a személyazonosság igazolásához használható SMS tokeneket is támogatja.
A megoldás a jelszavak visszaállítása és megváltoztatása mellett lehetővé teszi az elfelejtett felhasználói nevek visszaállítását is, valamint az új felhasználók önkiszolgáló regisztrációját a rendszerben. A szervezet alkalmazottai továbbá saját profiljaikat, illetve inaktív fiókjaikat is önállóan aktiválhatják az eszköz segítségével, míg a jogtalan regisztrációk és helyreállítási kérelmek kiküszöböléséről a reCAPTCHA rendszer támogatása gondoskodik.
Az eszköz riportok készítésére is alkalmas, amelyek pontos képet adnak az esetleges behatolók okozta letiltásokkal és kizárásokkal, a napi használati statisztikával, valamint a hibaelhárításhoz szükséges online naplóinformációkkal kapcsolatban.
A NetIQ Self Service Password Reset 3 már elérhető. További információért kérjük, látogasson el a https://www.netiq.com/products/self-service-password-reset/ weboldalra!
Kapcsolódó cikkek
- Beléptető rendszer felhőbe költöztetve
- Minden online titkosítást feltört az amerikai és a brit szolgálat
- Megbízható és felhasználóbarát az ESET a magyar rendszergazdák szerint
- Egyre több lehet a webáruház - és a csaló is
- Check Point R77-tel a nulladik napi támadások ellen
- A Syrian Electronic Army vállalta a felelősséget a hackertámadásokért
- Titkos adatgyűjtés - Facebook: a kormányok idén 38 ezer felhasználóról kértek adatokat
- Az adatlopás megelőzése jórészt az alkalmazottakon múlik
- Az NSA behatolt az ENSZ belső videokonferencia-rendszerébe is
- Windows Azure platformon is elérhető a SUSE Linux Enterprise Server