Több európai üzleti vállalkozás a "digitális technnológia sötét középkorában" rekedt

A Ricoh megbízása alapján végzett felmérés szerint Európában a vezető üzleti vállalkozások még elmaradnak a digitális korszak teljes felszereltségétől, a megkérdezettek 63%-a szerint messze vannak még a digitális technológiára való teljes átállástól. A kutatás arra is rámutat, hogy az üzleti vezetők túlnyomó része (83%-a) úgy véli, hogy az informatikai háttér felszereltsége megfelelő a digitális átalakuláshoz, de a kritikus növekedési tényezők megváltoztatásához szükséges feltételeket nem érték el egészében, mindössze a vezetők 9%-a felkészült ezen a területen.

A kutatás rávilágít az informatikai vezetők kézenfekvő lehetőségére, hogy hogyan fokozzák a digitális stratégia átalakítását és a cég növekedését, amennyiben nagyobb üzleti meghatalmazást kapnak. Egy sikeres informatikai vezető három legfontosabb tulajdonsága: megfelelő marketing háttér; technológiai ismeretek; az üzletileg kritikus folyamatok optimalizálásának szakértelme. Mégis kevés válaszadó nyilatkozta azt, hogy a jelenlegi informatikai vezetés képes megváltoztatni a sikeres digitális stratégiához szükséges elemeket, mint például az ügyfél elkötelezettséget (mindössze 13%), és az ellátási láncot (csak 14%).

 

A jelenlegi digitális átalakulási projekteket túlnyomórészt a CTO (műszaki vagy technológiai igazgató), vagy a CIO (a vállalat informatikai igazgató) vezeti (43%), ezt követi a CEO, azaz az ügyvezető igazgató (30%). Azonban, ha elsősorban a CIO-t vesszük figyelembe, csupán 21%-uk vesz részt az üzleti vállalkozások vezetésében. Továbbá a megkérdezett üzleti vezetőknek kevesebb, mint a fele nyilatkozott úgy, hogy a CIO a vezetőség tagja (46%).

 

“A mélyreható kutatás szerint a vállalkozások többsége még mindig a digitális középkorban leledzik, és jelenleg nincsenek felkészülve a digitális átalakulásra. Egy olyan időszakban, amikor számos csúcstechnológiai változás várható, a vállalkozásoknak képesnek kell lenniük az ügyfelek igényeihez és a gazdasági feltételekhez való gyors alkalmazkodásra, valamint fenntartani a versenyelőnyt. Ezen változások kihívásaival csak úgy birkózhatnak meg sikeresen, ha az IT vezetőknek nagyobb támogató szerepet biztosítanak a vállalati menedzsmentben, s további meghatalmazást kapnak az üzleti modellek, az ügyfél-interakció és az alkalmazottak termelékenységének befolyásolására."

 

"Az üzleti szempontból kritikus folyamatokból kiindulva – első helyen az olyan tevékenységek állnak, melyek az üzleti növekedést befolyásolják – az informatikai vezetők, a technológiai szakértelmet és a kereskedelmi éleslátást kombinálva, átláthatják és megváltoztathatják a szervezetek hagyományos módon való működését. Ennek eredményeként sokkal több nyereségre tehetnek szert, mint csupán a költségmegtakarítás; az üzleti vállalkozások nagyobb előnyt kovácsolhatnak a nagyobb produktivitással járó fejlődés, és az agilisan működő modell felállítása által, amiben fokozható a munkavállalók tudásmegosztása, valamint sokkal jobban reagálhatnak az ügyfelek igényeire. Hosszabb távon, ilyen szilárd alapokból kiindulva, az informatikai vezetők azokra az alapvető üzleti területekre koncentrálhatnak, amik által sikerre vihetik a szervezetet, egy fényesebb digitális jövő felé” – nyilatkozta Ian Winham, a Ricoh Europe informatikai és gazdasági vezetője.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció