Elektronikus ügyintézés a kormányablakokban is

A megújuló kormányablakok minőségi változást hoznak majd a mindennapi ügyintézésben, így a jelenlegi papír alapú iratforgalmat jelentős mértékben fel fogja váltani az elektronikus irattovábbítás - tájékoztatta közleményében a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) az MTI-t.

A tárca közlése szerint újdonság lesz az új, elektronikus kapcsolattartáson alapuló interaktív virtuális ügyfélszolgálat, ahol az ügyfelek úgy élvezhetik a személyes kiszolgálás előnyeit, hogy be sem kell menniük a hivatalba. Ha elektronikus úton lép kapcsolatba az ügyintézővel az ügyfél, akkor is teljes körű személyes kiszolgálást kap. A hagyományos ügyintézéshez hasonlóan időpontot lehet foglalni, és számítógépen kép, illetve hangkapcsolattal lehet ügyet intézni, ha az ügyfél rendelkezik elektronikus azonosítással. Mindezzel távolról is intézhető a kormányablakokhoz tartozó ügyek jelentős része.
 

A közlemény emlékeztet arra, hogy a nemzetközi tapasztalatok szerint lassú az átállás az elektronikus ügyintézésre, mert az ügyfelek változatlanul igényt tartanak a személyes kapcsolatra.
 

A kormány számára ugyanakkor fontos, hogy minden módon elérhetőek legyenek a közigazgatási szolgáltatások az állampolgárok számára. Az új típusú ügyintézési forma pedig lehetővé teszi az ügyfelek által igényelt személyességet, miközben az elektronikus ügyintézéssel gyorsan és hatékonyan intézhetik majd az állampolgárok a hatósággal kapcsolatos ügyeiket. Ezzel az állam és az ügyfelek is időt és pénzt takaríthatnak meg - zárul a KIM közleménye.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció