Az Apple 60 milliót fizetett az iPad márkanév kínai használatáért

Az Apple 60 millió dollárt fizetett az iPad márkanévért egy kínai vállalatnak, hogy elhárítsa a kínai üzletére potenciálisan hátrányos jogvitát.

    A kantoni tartományi bíróságon az Apple elfogadta a kiegyezésre tett ajánlatot az iPad márkanév szárazföldi kínai tulajdonosától, a sencseni (Shenzhen) Proview Technology cégtől. "Az ügyet lezártuk, a két vállalatnak megszűnt a márkanév miatti vitája" - tájékoztatta a Proview szóvivője telefonon a dpa hírügynökséget.

    Kínai sajtójelentések szerint az amerikai vállalatóriás máris átutalta a pénzt a bíróság által meghatározott bankszámlára és az első fokon eljárt sencseni középfokú bíróság értesítést küldött az ipari és kereskedelmi főhatóságnak, hogy az iPad márkanév jogos felhasználója a szárazföldi Kína területén mostantól az Apple Inc. Az érvényes megállapodás kezdőnapja június 25.

    Az Apple 2009-ben vásárolta meg az iPad márkanév globális használati jogát 35 ezer font sterlingért a brit IP Applications Development (IPAD) vállalat közvetítésével a tajvani Proview Electronics vállalattól. A kínai Proview Technology (Shenzhen) azonban arra hivatkozva, hogy az üzletbe nem vonták be, tovább használta az IPAD márkanevet. Mindkét vállalat az azóta csődbe ment hongkongi Proview International Holdings leányvállalata volt.

    Kínában az iPad márkanév mindezidáig a Proview Shenzhen tulajdonaként volt regisztrálva. A cég, sajtójelentések szerint, nyolc kínai banknak összesen 400 millió dollárral tartozott, s ezért hitelezői is az Apple-lel szembeni bírósági fellépésre ösztönözték.

    A Proview az Apple iMac készülékeire emlékeztető számítógépet gyártott IPAD név alatt és versenybírósági lépéseket tett az Apple iPad készülékek kínai értékesítésének megakadályozására. E jogvita, ha nincs egyezség, az iPad készülékek kínai forgalmazásának betiltásához is vezethetett volna.

    Kína az Apple második legnagyobb piaca az Egyesült Államok után. 2012 második pénzügyi negyedévében az informatikai óriáscég bevételeihez a kínai eladások 7,9 milliárd dollárral járultak hozzá, ami az összbevétel 20 százalékát jelentette.

    Megfigyelők előrejelzése szerint, mindezek után, amint az Apple új iPad-je megjelenik a kínai piacon, a készletek gyors felvásárlására lehet számítani, továbbá az olcsóbbá váló iPad 2-ből is az eladások felfutását jelzik előre.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció