Tavaly novemberben is emelkedett a vezetĂ©kes szĂ©lessĂĄvĂș internet-elƑfizetĂ©sek szĂĄma

A vizsgált hónapban a hagyományos telefonvonalon szélessávú xDSL-internetszolgáltatásra elƑfizetƑk száma 800 ezer volt. A gyorsjelentésben szereplƑ – legnagyobb – kábelszolgáltatók elƑfizetései novemberben 813 ezerre nƑttek.

Az FTTx, vagyis az (épületig, lakásig, irodáig) optikai szálon nyújtott szolgáltatás esetében 258 ezer elƑfizetés volt a hónap végén. Összességében 2011 novemberében az adatszolgáltatók vezetékes szélessávú internet-elƑfizetéseinek száma a teljes piacra vonatkozóan 2,053 millió volt.

A teljes piacra vonatkozóan – valamennyi vezetékes technológiát figyelembe véve – a Magyar Telekom a piacvezetƑ, piaci részesedése 34,8 százalék, a második a UPC, piaci részesedése 20,9 százalék, a harmadik a sorban a Digi 12,5 százalékos részesedéssel, ezt követi több száz kisebb szolgáltató együttes részesedése, amely 12 százalékot tesz ki, majd az Invitel következik 9,8 százalékkal.

A teljes hangcsatorna-számon belül - a beérkezett adatok alapján - a hagyományos vezetékestelefon-vonalak száma a hónapban 2,097 millió (az elƑzƑ hónapban 2,111 millió), a kábeltelevíziós hálózaton mƱködƑ hangcsatornák száma 685 ezer (az elƑzƑ hónapban 677 ezer), míg az IP-alapú hangcsatornák száma 129 ezerre nƑtt az elƑzƑ havi 124 ezerrƑl. A teljes piacra vonatkozó hangcsatornák becsült értéke 2,970 millió volt november végén (az elƑzƑ hónapban 2,972 millió).

A vezetékes hangszolgáltatások esetében, a teljes piacot alapul véve a legnagyobb piaci részesedése a Magyar Telekomnak van, ez 62,3 százalékot jelent november végén. Második helyen az Invitel áll 13,1 százalékkal, ezután a UPC 10,5 százalékkal, majd a Digi 7,8 százalékkal következik a sorban.

Novemberben a száz fƑre jutó vezetékes hangátviteli csatornák száma 29,22 darab, a háztartások vezetékestelefon-ellátottsága pedig 60,81 százalék volt. Az elƑfizetƑk hagyományos telefonvonalon 366 millió, IP-alapon pedig 104 millió percnyi hívást kezdeményeztek. A vizsgált hónapban az egy fƑvonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos idƑtartama 161,3 perc volt.

A novemberi adatok szerint az elƑfizetƑk a szolgáltatóváltást megkönnyítƑ számhordozhatóság keretében 2004. január óta közel 638 ezer számot hordoztak.
 

 
 
 

KapcsolĂłdĂł cikkek

 

Belépés

 

 

RegisztrĂĄciĂł