Távgyógyászat

A Cisco megkezdi a Cisco HealthPresence távgyógyászati megoldás forgalmazását, amelynek segítségével a betegek a személyes találkozást idéző videókapcsolaton keresztül konzultálhatnak orvosukkal, vagy más specialistákkal.

A Cisco videó alapú (TelePresence) és együttműködési (Unified Communications) technológiáit, valamint a csatlakoztatott orvosi eszközöket ötvöző megoldás az orvos–beteg kapcsolat új, korszerű formáját teszi lehetővé.
A hagyományos távgyógyászati / távorvoslási szemlélet eddig többnyire az egészségügyi ellátás fizikai nehézségeinek leküzdésére összpontosított. Az új megoldás ezen túlmenően további négy lényeges ellátási problémára kínál megoldást. Ilyen a szakemberhiányból és kedvezőtlen hatékonyságból eredő kapacitáshiány; a kapcsolattartás a beteg és több orvos, különböző egészségügyi szolgáltatók, illetve páciensek között; az információcsere, vagyis hozzáférés az egészségügyi adatokhoz, és azok megosztása valamint a betegek aktívabb részvétele a konzultációs folyamatban. A Cisco HealthPresence révén bővülhet az egészségügyi szolgáltatásokat és minőségi ellátást igénybe vevők köre.
A páciensek a már 2008-ban elindított tesztelések óta arról számoltak be, hogy a valósághű találkozást idéző videoélmény, valamint az élettani információk valósidejű követése aktív részvételre adnak lehetőséget az orvosi vizsgálatok során, emellett a HealthPresence az orvosok szerint hatékonyabbá teszi a betegellátás menetét is.
Hasonlóan fontos szempont, hogy a HealthPresence alkalmazásával a több párhuzamos távoli kapcsolat révén a beteg ellátásáról gondoskodó orvoscsapat több tagja is részt vehet a konzultáción, ami jelentős előrelépést jelent a tipikus két résztvevős távgyógyászati megoldásokhoz képest.

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció