A Microsoft a jövő játékain dolgozik: kontroller, ami nincs és mégis van
2009. június 3.
Amikor a két nagy, az Xbox és a PlayStation3 harcából meglepő módon a Nintendo olcsó és kisebb tudású Wii konzolja került ki győztesen, a játékipar szereplői elkezdték újraértelmezni eddigi elképzeléseiket. A Wii hardvere, egyszerűsége ellenére, kitűnő játékélményt kínált, mindezt egy mozgásérzékelő kontrollerrel megfejelve, mely tovább segítette az addig is szárnyaló értékesítéseket. Nem véletlen tehát, ha a Microsoft is hasonló irányba gondolkodik, hiszen kit érdekel újabb néhány millió, a grafikus magba integrált processzor, ha a teljesítmény nem fordítható le játékélményre.
A Natal nevű projekt lényege, hogy egy fizikai valójában csak egy kis doboz formájában érzékelhető eszköz, mely képes az emberi akciókat, reakciókat érzékelni. Az eszköz szenzorokra és a beérkező információk intelligens feldolgozására épül, a beépített kamera, térérzékelő, mikrofon adatait elemzi és alakítja át a játékkonzol számára feldolgozható információkká. A végeredmény pedig aligha írható le jobban, mint a például a Különvélemény című filmből ismert jelenet, amikor főhősünk kezének mozgatásával nyit meg mappákat, böngészik az információk között. A gyakorlatban ez azt jelenheti, hogy a Microsoft ahelyett, hogy saját vezetékes vagy vezeték nélküli kontrollereken dolgozna, egy teljesen új megközelítésen dolgozik, vagyis a jövő teniszmérkőzéseit nem irányítóval a kezünkben, de akár tenyerünk mozgatásával játszhatjuk le.
Kapcsolódó cikkek
- USB flash támogatást kap az Xbox 360
- Jönnek a limitált 250 GB-os Xbox-ok
- A PS3 után az Xbox is olcsóbb lesz?
- Több mint fele hibás az Xbox 360-konzoloknak
- Halo Legends: Halo univerzumban játszódó Anime-széria az Xbox Live-on
- 120 GB-os PS3, olcsóbb Xbox 360 az ősszel?
- Különleges mozgásérzékelő az Xbox 360-hoz
- Egymillió Halo Wars letöltés
- Az európai konzolpiacon nyilvánvalónak tűnik a Microsoft előnye
- A Wii és az Xbox szárnyalt, a PS3 visszaesett novemberben a tengerentúlon