Tovább csökken a papírmunka

Egyed√ľl√°ll√≥ hazai NAV fejleszt√©sek

Magyarországon elsŇĎként vezetett be a közelmúltban két innovatív fejlesztést a Microsoft Dynamics NAV vállalatirányítási rendszerhez egy hazai cég, a MultiSoft Kft. Az egyik megoldás az áruterítési munka adminisztrációját csökkenti drasztikusan, míg a másik a raktári nyilvántartásban jelent komoly segítséget.

"Az elsŇĎ megoldást a MultiSoft a Scandinavian Tobacco Hungary Kft. számára fejlesztette. A dohányáru nagykereskedésnek régóta jelentett felesleges terhet az árut terítŇĎ dolgozók rengeteg adminisztrációja" − ismerteti a korábbi helyzetet Györke Szabolcs, a MultiSoft fejlesztŇĎje. Számlák, fuvarlevelek, megrendelések tömege került ki a dolgozók keze alól papír alapon, melyet aztán a cég központjában néhány hetes, de gyakran hónapos késéssel, kézzel dolgoztak fel és vittek be a már jó ideje mŇĪködŇĎ vállalatirányítási rendszerbe. Ez nem csak számos hibalehetŇĎséget és késést jelentett, hanem rengeteg felesleges papírt és munkaórát, nem is beszélve az ügyfélszámlák kezelésének nehézségérŇĎl. Ezért határozott a vállalat úgy, hogy mindenképp elektronikus, közvetlen megoldást keres. Így nyílt lehetŇĎsége a MultiSoftnak Magyarországon elsŇĎként közvetlen, vezeték nélküli összeköttetést teremteni a terepen dolgozó PDA tenyérszámítógépek és a telephely Microsoft Dynamics NAV vállalatirányítási rendszere között. Ezzel a kiszállítók a helyben kiállított számlákat közvetlenül a szerverre tudják menteni, az egyes ügyfelek egyenlegét azonnal látják új megrendelés esetén, és éves szinten több ezer munkaórát takarítanak meg, miközben a nyilvántartás precízebb és sokkal naprakészebb lett.

A MultiSoft másik, szintén egyedülálló fejlesztése az elsŇĎként a Herlitz Hungária számára szintén ebben az évben átadott raktári adminisztrációs megoldás. A cég korábban ugyancsak papír, illetve táblázatkezelŇĎ segítségével oldotta meg raktári adminisztrációját, holott NAV rendszerében benne rejlett a potenciális lehetŇĎség, hogy elektronikus raktárnyilvántartó eszközökre térjenek át. A megoldás neve NAV ADCS (rádióhullámos vonalkód leolvasás és raktármenedzsment), amely alkalmas a raktári történések (ki- és betárolás, leltár, készletkezelés, stb.) vonalkód alapú kezelésére úgy, hogy a raktár eseményei automatikusan jelennek meg az NAV rendszerben.

„Bár mindkét újítás egyedi megrendelések alapján készült, és ez idáig egyedüliek a hazai NAV felhasználók körében, természetes” − zárta szavait a fejlesztŇĎ −, „hogy a gondok, melyekre választ adnak, nem egyediek, így a mintaprojekteket követŇĎen jelentŇĎs érdeklŇĎdésre számítunk a megoldások iránt.”

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció