A rEVOLUTION építőipari megoldását vezette be a Narva cégcsoport

A rEVOLUTION Software 2006 őszén a Microsoft Dynamics NAV vállalatirányítási rendszer építőipari specializálójával jelent meg a hazai ERP piacon. A szoftverfejlesztő cég törekvéseivel partnerre talált az évi 30 millió euró forgalmat bonyolító svéd Narva építőipari cég magyarországi leányvállalatában, amely az elsők között vezette be a speciálisan építőiparnak kifejlesztett vállalatirányítási megoldást. A Narva mintegy 15 millió forintot fordított a rEVOLUTION saját fejlesztésű rendszerének bevezetésére.
A svéd Narva több évtizedes múltra visszatekintő építőipari cég 1992-től tevékenykedik hazánkban. A 2003-ban alapított Narva Építő Kft-nek köszönhetően – amely építésmenedzsmentre illetve első osztályú irodák és kiskereskedelmi egységek építésére szakosodott – a cég rohamos fejlődésnek indult. A cégcsoporton belül létrejött az üvegipari megoldásokra szakosodott Narva Glass részleg, valamint külön cég foglalkozik a skandináv és a román piac kiszolgálásával. Hazánkban kiemelkedő projektjük a Népliget Center építése.

A cégcsoportnak az elmúlt három évben elért 3 millió eurós éves növekedése szükségessé tette, egy jól átlátható, a modern követelményeknek megfelelő vállalatirányítási rendszer bevezetését, így találtak partnerre a rEVOLUTION software Kft-ben. A bevezetés egyik fő célja az átlátható működés és a jövőben várható további dinamikus fejlődésre való felkészülés.

A 2007 februárjában indult rendszer a külföldi tulajdonosok és felhasználók miatt teljes egészében kétnyelvű, és tartalmazza a Microsoft Dynamics NAV vállalatirányítási rendszer mellett a speciális építőipari cégeknek kifejlesztett modulokat is. A likviditástervezési és kontrolling modul lehetővé teszi havi és akár heti tervek készítését, hierarchikus tervek felállítását, illetve a különböző tervverziók kezelését, valamint képes a tervekhez társuló jóváhagyási rendszer sémáinak, szintjeinek és jogköreinek definiálására.

A szerződéskezelés révén az egyes projektek pénzügyi megvalósulási ütemezésének, a projekt mérföldköveinek meghatározása is megoldott. A modul lehetőséget nyújt továbbá a teljesítésigazolások, biztosítékok, bankgaranciák és hitelszerződések kezelésére. A szerződések és egyéb várható bevételek, kiadások mind a vevői, mind a szállítói oldalon rögzíthetők, ez biztosítja a likviditás tervezhetőségét.

A szerződéskezelő rendszert alkalmazva nem csupán a tervek és a tények összevetése nyílik lehetőség, hanem a még meg nem valósult, de várható események eredményével is számolhatnak a Narva vezetői. A terv/tény elemzés a tervezéshez hasonlóan négy szinten lehetséges: a cégcsoport, az üzletág, a vállalat és az egyes projektek szintjén is.

A Likviditáselemzés modulban a rögzített szerződések alapján nagyon pontos, naprakész információ áll rendelkezés arról, hogy a teljesített szerződések alapján mikor és mekkora árbevétel illetve költség keletkezik. A még nem teljesült szerződések alapján pontosan előre jelezhető, hogy várhatóan mekkora összegek és mikor fognak jelentkezni a teljes cégcsoportnál. A bankok és pénztárak egyenlegéből meghatározható a rendelkezésre álló készpénzállományt.
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció