Rekordszámú intézmény a K&H Egyetemi E-sport Kupa idei versenyén
2024. április 8.
A Magyar E-sport Szövetség által szervezett K&H Egyetemi E-sport Kupa harmadik éve nyújt lehetőséget a magyar egyetemisták és főiskolások számára, hogy megmutassák tehetségüket és tudásukat League of Legends, Rocket League és Valorant játékokban. Idén rekordszámú, tizenhárom felsőoktatási intézmény jelezte részvételét, rendezett selejtezőket és küldte legjobbjait a végső összecsapásra. A Gamerland arénában március 27-én megrendezett döntőn kiderült, melyek a legerősebb hazai egyetemek az e-sportban.
A döntőben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem csapata elképesztő teljesítménnyel hódította el az elsőséget mind a Valorant, mind a League of Legends versenyszámokban, lenyűgözve a nézőket és ellenfeleiket egyaránt. Külön érdekesség, hogy a BME már harmadik alkalommal kvalifikálta magát nemzetközi megmérettetésre League of Legends-ben. Az University Esports Masters 2024-as évadában Magyarország is helyet kapott az Európai Egyetemi E-sport Bajnokság nemzetközi küzdelmeiben. A K&H Egyetemi E-sport Kupa legjobb Rocket League, League of Legends és Valorant csapatai a nemzetközi csoportkörbe juthattak tovább, ahol többek között Franciaország, Spanyolország, Portugália, az Egyesült Királyság, az Ír Köztársaság, Olaszország, Németország, Lengyelország, Cseh Köztársaság, Ukrajna, Hollandia, Belgium, Szlovákia, Litvánia és Törökország legjobb egyetemi csapataival találkozhatnak.
A Budapesti Metropolitan Egyetem csapatának vezetője, Zubor "Gogi" Ádám, a 2022-es válogatott keret után most ismét bizonyította tehetségét. A Rocket League-ben aratott győzelmükkel bebiztosították helyüket az University E-sports Masters 2024 csoportkörébe az Invitational első helyezettjeként.
A döntőben egy negyedik játék az EA SPORTS FC 24 legjobbjai is képviseltették magukat, és végül a Boresz E-sport Akadémia játékosa, a Neumann János Egyetem góllövője, Vén Balázs bizonyult a legjobbnak.
„Ezek az sporteredmények nemcsak a csapatok kemény munkájának köszönhetőek, hanem a magyar e-sport növekvő lendületének is egyértelmű jelei. A verseny egyúttal azt is jól mutatja, hogy milyen magas szintű tudást és elkötelezettséget igényel ez az innovatív sportág, amelynek kezdetektől támogatói vagyunk” – mondta el Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs vezetője.
Egyetemi E-sport Kupa powered by K&H – League of Legends
1. helyezett: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
2. helyezett: Eötvös Loránd Tudományegyetem
3. helyezett: Debreceni Egyetem
Egyetemi E-sport Kupa powered by K&H – Valorant
1. helyezett: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
2. helyezett: Eötvös Loránd Tudományegyetem
3. helyezett Széchenyi István Egyetem
K&H Egyetemi E-sport Kupa – Rocket League – Online verseny
1. helyezett: Eötvös Loránd Tudományegyetem
2. helyezett: Metropolitan Egyetem
3. helyezett: Debreceni Egyetem
K&H Egyetemi E-sport Kupa – Rocket League – Invitational
1. helyezett: Budapesti Metropolitan Egyetem
2. helyezett: Debreceni Egyetem
3. helyezett: Eötvös Loránd Tudományegyetem
K&H Egyetemi E-sport Kupa – EA FC 24 Challenge powered by Samsung Odyssey
1. helyezett: Vén Balázs – Debreceni Egyetem
2. helyezett: Banga József – Debreceni Egyetem
3. helyezett: Szabadkai Csaba – Budapesti Gazdasági Egyetem
Kapcsolódó cikkek
- Itt az egyetemi rangsor
- Közel háromezren vettek részt a PlayIT-n
- Gamerfesztivál volt Győrben
- PlayIT: nagyszabású gamer rendezvényeknek ad otthont a Széchenyi-egyetem
- Izgalmas programokat ígér a szombati PlayIT
- Elkezdődött a várva várt League of Legends bajnokság
- Samsung monitorokkal indult a League of Legends bajnokság
- Az MNASZ első iRacing bajnokságának szakmai partnere és társ kiírója a HUNESZ
- Kezdődik az MNASZ-HUNESZ Országos iRacing Bajnoksága
- Indul a Lenovo egész éves e-sport rendezvénysorozata