Búcsú a csekktől: a digitális tranzakciók száma év végére elérheti az 1300 milliárdot

Egyre inkább nagy teret hódítanak a digitális fizetési lehetőségek, amelyek népszerűsége továbbra is töretlen. Ezt támasztja alá a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb tanulmánya is, amelynek adatai szerint 2027-re az új fizetési módok (e-pénz, digitális pénztárcák, közvetlen utalások és QR-kódos fizetések) a teljes volumen mintegy 30%-át tehetik ki, míg a hagyományos digitális fizetések (beszedési megbízások, kártyás fizetések és átutalások) a teljes volumen várhatóan mintegy 70%-át fedik majd le. Az ázsiai és csendes-óceáni térségben 19,8%, Európában 10,7% és Észak-Amerikában 6,5% növekedési ütem várható – derül ki a kutatásból

 

A pénzügyi vezetők nem elégedettek a jelenlegi cash-management szolgáltatásokkal 

 

A vállalati pénzügyesek több mint fele úgy véli, hogy a kereskedelem fokozódó globalizációja és az ellátási lánc folyamatos zavarai miatt nőtt meg az igény a hatékonyabb cash-management szolgáltatások iránt. További egyharmaduk szerint a változó (geopolitikai és kiberbiztonsági) kockázatok teszik a cash-management szolgáltatásokat nélkülözhetetlenné, míg közel 30%-uk szerint a növekvő infláció növeli a jobb forrásgazdálkodás iránti igényüket.

 

 

Összességében elmondható, hogy a gazdasági szereplők számára a bankok jelenlegi cash-management szolgáltatási kínálata kevéssé kielégítő. A vállalatvezetők több mint 70%-a nyilatkozott úgy, hogy okozott már számukra problémát a hanyagságból eredő jogvita, a hitelkockázat rossz értékelése és a késedelmes vagy kétszeres fizetések kezelése. A probléma forrása egyértelmű: háromból két vezető (63%) a múltból örökölt, elavult infrastruktúrát nevezi meg a hatékony cash-management legnagyobb akadályaként.

 

„Kutatásunkból világosan kiderül, hogy az értéklánc optimalizálásához elengedhetetlen a szilárd digitális bázis. A saját működési- és informatikai modelljeikben rejlő összetettség csökkentésével a bankok és a pénzforgalmi szereplők képesek lehetnek termelékenységük és teljesítményük javítására az ügyfeleik forrásgazdálkodási igényeinek kezelését illetően” – mondta Jeroen Hölscher (Global Head of Payments Services, Capgemini). 

 

 

A vállalkozások ugyanazt az ügyfélélményt várják el a bankjuktól, mint a lakosság

 

Az elvárások változnak: 2023-ra a vállalati ügyfelek 63%-a a kereskedelmi bankokéhoz hasonló fizetési élményt vár a bankjától. Azonban a helyi, regionális és nemzetközi szabályozásoknak való megfelelés (beleértve az ISO20022 szabványt és a SWIFT globális fizetési kezdeményezéseit) kevés teret hagynak az innovációba való befektetésre. 

 

A banki szolgáltatások átalakulás a szervezet legmagasabb szintjén történő elkötelezettséget, a célok összehangolását és a strukturális reformok tervezésének és végrehajtásának tökéletes koordinációját igényli. Mindeközben a bankoknak és pénzforgalmi vállalatoknak törekedniük kell a vállalati ügyfelekkel való stratégiai kapcsolat fenntartására, amelyhez a back office egyszerűsítése, új platformok használata a cash management hatékonyságának javítása érdekében, valamint a vállalati ügyfelek stratégiai partnerként, nem pedig szolgáltatóként való kezelése nagyban hozzájárulhatnak. 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció