Itthon elsőként integrálták a ChatGPT-t webáruház motorba

A magyar piacon elsőként integrálta a ChatGPT mögött álló OpenAI szoftverét a Shoprenter. A felhasználók kedd óta ingyenesen tudják tesztelni a mesterséges intelligencia technológiát termékleírások generálására, magyar nyelven. Mint elmondták, a funkció felhasználóinak száma egy nap alatt megháromszorozódott és 97%-uknak tetszik a funkció, így megjelentek az első olyan hazai webshopok, ahol már MI készíti a termékleírásokat.

Decemberben tarolta le a nemzetközi, januárban pedig a magyar közösségi oldalakat és sajtófelületet a ChatGPT, amely az Open AI cég első publikus "conversational AI" terméke, azaz egy olyan mesterséges intelligencia, amivel beszélgetni lehet. Írásban, magyarul, nem teljes kontextust adva, hanem visszautalva előző kérdésekre. A felületnek heteken belül 1 millió ingyenes tesztelője lett, és az ilyen AI szoftverek pont ezt szeretik, hiszen minden emberi beszélgetésből tanul, építi a saját adatbázisát. Február elsején ki is jött a fizetős verzió, $20 a havidíja, és annyi az ígérete hogy gyorsabban fog válaszolni és nem fog leállni.

 

 

Mire lehet használni az AI-t az e-kereskedelemben? Folyamatosan jönnek az új lehetőségek, de rengetegen kezdték el a termékszövegeket megírni vagy átírni, egy témakörről blogposztot írni, ehhez hirdetés szöveget generálni, hírlevelekhez címsor ötleteket íratni, és még sorolhatnánk. A ChatGPT felületén egy regisztrációt követően ezt bárki megteheti, ingyenesen.

A Shoprenter első lépésben, kedd óta a termékszöveg generálásra használja az AI-t. A ChatGPT mögötti cég, az OpenAI már régóta nyújt fizetős szolgáltatásként elérést a szoftveréhez. Ehhez kapcsolódva gyakorlatilag leállás mentesen tud folyamatosan generálni újabb és újabb tartalmat.

"A kereskedő megnyitja a webáruháza adminisztrációs felületét, belép a termék adatlapjára, és a hosszú leírás mezőnél megtalálja az "Ismertető generálása" gombot. Ezt megnyomva az Open AI generál a termék nevéből egy javasolt leírást. Logikusan felépítve, értékesítés ösztönző szöveget létrehozva, 4-5 mondatban kifejtve. A felugró ablakban ezt a generált szöveget lehet módosítani is, majd pedig elfogadni, és így a szöveg bekerül a termék leírásába. Ha nem tetszik a szöveg, akkor akár újat is generáltathatunk, vagy pedig elvetjük" – ismertette az új funkciót Kulcsár Róbert István, a Shoprenter társalapítója és vezető tanácsadója.

A szakértő hozzátette: az MI alapú funkció felhasználóinak száma egy nap alatt megháromszorozódott a rendszerben és a felhasználói visszajelzések alapján 97%-nak tetszik a funkció. Így megjelentek az első olyan hazai webshopok, ahol már MI készíti a termékleírásokat.

A Shoprenter jelenleg több területen is teszteli az AI technológiákat, a fejlesztőik a saját kódjuk átnézésére használják, az évek óta végzett SEO szolgáltatásnál pedig több szolgáltató párhuzamos tesztelése zajlik (az OpenAI mellett a Jasper.AI-t is vizsgálják, ami szintén beszél magyarul). A felhasználási területek végtelen felsorolására pedig tesznek egy publikus próbálkozást egy specifikus, AI-ról szóló előadásban a február 23-ai Ecommerce Expon.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció