Egyre nĂ©pszerƱbb az ÜgyfĂ©lkapu+

2022 nyarának kezdetén elindult a NISZ Zrt. emelt szintƱ, kétlépcsƑs azonosítási szolgáltatása, az Ügyfélkapu+. A Központi Azonosítási Ügynökön (KAÜ) keresztül elérhetƑ új azonosítási szolgáltatás elƑnye, hogy a kétlépcsƑs védelemnek köszönhetƑen illetéktelen személyek még az ügyfélkapus felhasználónév és jelszó ismeretében sem tudnak bejelentkezni egy adott személy ügyfélkapus azonosításával az elektronikus ügyintézési felületekre. Az indulástól számított 4 hónap alatt már a húszezret is meghaladta az Ügyfélkapu+ segítségével történt azonosítások száma.

A Digitális Magyarország Ügynökség irányítása alatt mƱködƑ NISZ Zrt. folyamatosan keresi azokat az újgenerációs, más területeken már bizonyított technológiákat, amelyek megkönnyíthetik és még biztonságosabbá tehetik az e-közigazgatási szolgáltatások használatát. A 2022. júniusában elindított emelt szintƱ, kétlépcsƑs azonosítás célja, hogy tovább növelje az elektronikus azonosítás és az online ügyintézés biztonságát, valamint támogassa a biztonságtudatos felhasználók igényeit.

 

 

Még biztonságosabb bejelentkezés

Az Ügyfélkapu+ szolgáltatás bevezetésével olyan elektronikus szolgáltatások és szakrendszerek is elérhetƑvé válhatnak, ahol a szolgáltató bejelentkezéskor megköveteli a magasabb azonosítási szintet. A kétlépcsƑs azonosítás lényege, hogy a széles körben elterjedt és általánosan használt jelszó alapú, egyfaktoros azonosítási módot kiegészíti egy következƑ faktorral, amely kizárólag az adott felhasználó birtokában lévƑ mobileszközhöz köthetƑ. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a felhasználónak bejelentkezéskor az ügyfélkapus felhasználónéven és jelszón kívül egy harmadik adatot, a mobiltelefonjára vagy tabletjére telepített hitelesítƑ (authenticator) alkalmazás által elƑállított, egyszer használatos, 30 másodpercenként frissülƑ kódot is meg kell adnia. A hitelesítƑ alkalmazás használatához nincs szükség internetre, az alkalmazás az ideiglenes kódot a saját, belsƑ ideje alapján generálja.

 

Az Ügyfélkapu+ igénylése

Az Ügyfélkapu+ szolgáltatás ingyenesen vehetƑ igénybe, használatához Ügyfélkapu regisztráció és egy olyan – lehetƑség szerint kamerával rendelkezƑ – mobileszköz szükséges, amely képes futtatni a független hitelesítƑ alkalmazásokat. Ilyen alkalmazás például az Android és az iOS platformon is díjmentesen elérhetƑ NISZ HitelesítƑ, de számtalan más, ingyenes alkalmazás is megfelel a célnak. Az emelt szintƱ azonosítási szolgáltatás igénylése az ugyfelkapu.gov.hu felületen történƑ bejelentkezést követƑen – az ügyfélkapus felhasználónév és jelszó megadása után – kezdeményezhetƑ. A felhasználó elƑször kiválasztja az Ügyfélkapu+ igénylése menüpontot, majd a „Tovább az Ügyfélkapu+ igényléshez” gombra kattintva tudja párosítani az eszközeit a szolgáltatással.

 

Az Ügyfélkapu+ szolgáltatás igénylésével kapcsolatban további információ az alábbi videóban érhetƑ el.

 

Emelt szintƱ azonosítás:

 
 
 

KapcsolĂłdĂł cikkek

 

Belépés

 

 

RegisztrĂĄciĂł