Népszerű a bécsiek körében a város chatbotja, a WienBot

2021-ben összesen 2,3 millió választ adott az osztrák főváros chatbotja, a WienBot. Ezzel a bécsiek egyik legfontosabb információforrásává nőtte ki magát. A legtöbben a koronavírus-járvánnyal kapcsolatban fordultak hozzá. 

Tavaly percenként átlagosan öt kérdést válaszolt meg az osztrák főváros chatbotja, amely külön mobiltelefonos alkalmazásból, a város honlapjába integrált keresőn, valamint a koronavírus tájékoztató oldalon, chatablakon keresztül is elérhető. 

 

A legtöbb kérdés – a megkeresések 55 százaléka – a koronavírus-járványhoz kapcsolódott. Érdeklődtek oltásról, tesztlehetőségekről és az aktuális járványügyi szabályokról. Nyáron ezzel szemben a strandok álltak a középpontban, de sokan tettek fel kérdéseket álláslehetőségekkel kapcsolatban, a Bécsi Jégálomról és a parkolási szabályokról is. Ennek megfelelően a WienBotot tavaly háromezer kulcsszóval és szinonimával valamint kilencezer emojival bővítették, ezerötszáz kulcsszót pedig újrakombináltak, hogy pontosabb válaszokat tudjon adni.

 

Bécs chatbotja, a WienBot © PID/Votava
 

Bécs 2017-ben indította el a chatbotját, amely az úton lévőknek különösen nagy segítséget jelent. A mobiltelefonos alkalmazásba ugyanis nemcsak bepötyögni lehet a kérdést, de szóban elmondani is, és a választ is lehet szóban kérni. Ráadásul konkrét választ ad és nem linkeket, mint például a Google. 

 

A dezinformáció elleni kampány részeként pedig tavaly egy darabig vezető osztrák online médiumok oldalán futott interaktív bannerként. Így az olvasók újságolvasás közben nézhették meg például, hogy fogad-e még vendégeket az a strandfürdő, ahova menni szeretnének. A WienBot 2021-ben el is nyerte az ORF OnAward díját, amellyel a legkreatívabb digitális reklámeszközöket ismerik el. 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció