A Maserati visszatér az autóversenyzésbe

A Maserati újra beszáll az autósportba, erre vonatkozó stratégiájának elsŇĎ lépéseként az olasz gyártó 2023-tól csatlakozik az ABB FIA Formula-E Világbajnoksághoz.

A Maserati génjeiben hordozza az autóversenyzést, a gyártó elsŇĎ olasz márkaként csatlakozik a Formula-E sorozathoz.

 

A Maserati páratlan versenyhagyományai, és a sebességhez, teljesítményhez fŇĪzŇĎdŇĎ alapértékei, valamint a márka elektromosításhoz való innovatív hozzáállásának kombinációja tökéletes összhangban van az ABB FIA Formula-E Világbajnokság, a világ elsŇĎ teljesen elektromos közúti versenyautó-sorozatának értékeivel.

 

A Maserati teljes mértékben elkötelezett az elektromobilitás iránt, ennek megfelelŇĎen a jövŇĎben az összes új Maserati modell 100%-ban elektromos hajtással is elérhetŇĎ lesz. Így a Maserati Grecale, a GranTurismo, a GranCabrió, valamint az MC20 sportautó is kapható lesz a Folgore névre keresztelt, elektromos modellváltozatban.

 

Az ABB FIA Formula-E Világbajnokság versenysorozata egyszerre szól a teljesítményrŇĎl és az innovációról, így tökéletes terep a Maserati számára, hogy megmutassa a nagyvilágnak az autóversenyzés terén megszerzett páratlan tapasztalatait, illetve a Folgore által képviselt filozófiát.

 

 

A Maserati a Formula-E kilencedik évadjában tér vissza a rajtrácsra az új Gen3-mal, a valaha volt leggyorsabb, legkönnyebb és legerŇĎsebb Formula-E versenyautóval. A Gen3 a világ leghatékonyabb versenyautója, amely számos tervezési, gyártási és technológiai innovációval büszkélkedhet. 

 

A Formula-E alapítása óta drámai versenyfutamokat hozott a világ legikonikusabb városainak utcáira, többek között például New York-ba, Monacóba, Berlinbe, Mexikóvárosba, Londonba vagy éppen Rómába. A versenysorozatban bevezetett innovációknak köszönhetŇĎen a ma értékesített elektromos autók egyre nagyobb hatótávval rendelkeznek, a folyamatosan fejlŇĎdŇĎ akkumulátortechnológiák, valamint a hajtásláncfejlesztésekben megvalósult fejlesztések eredményeképp.

 

„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az autóversenyzés világának fŇĎszereplŇĎiként visszatértünk oda, ahová tartozunk. A szenvedély hajt minket, az innováció pedig a lételemünk. Világszínvonalú versenytapasztalatunk hosszú múltra tekint vissza, és készek vagyunk tovább növelni teljesítményünket” – mondta el a bejelentés kapcsán Davide Grasso, a Maserati vezérigazgatója. „A minél nagyobb hatékonyságért, a luxusért és az innovációért folytatott versenyben megkerülhetetlen a Folgore, a Maserati esszenciájának legtisztább megnyilvánulása. Ezért döntöttünk úgy, hogy a FIA Formula-E Világbajnokságban térünk vissza a versenyzéshez, hogy a világ nagyvárosainak központjaiban találkozhassunk ügyfeleinkkel, valamint, hogy tovább hordozzuk a Maseratit szimbolizáló háromágú szigonyt a jövŇĎ felé.”

 

 

Jean-Marc Finot, a STELLANTIS Motorsport szenior alelnöke hozzátette: „Nagy öröm a STELLANTIS Motorsport számára, hogy részesei lehetünk a Maserati visszatérésnek a versenysportba. A Maserati Formula-E lesz a technológiai laboratóriumunk, hogy felgyorsíthassuk a nagy hatékonyságú villamosított hajtásláncok és intelligens szoftverek fejlesztését közúti sportautóink számára. A Formula-E a tökéletes bajnokság erre a célra, és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az elsŇĎ olasz márkaként csatlakozhatunk a versenyhez.”

 

„Büszkék vagyunk arra, hogy a Maseratit a világszínvonalú autósport régi-új tagjaként üdvözölhetjük. Az ABB FIA Formula-E Világbajnokság az elektromos versenyzés csúcsa. Tökéletes környezetet biztosít a legdinamikusabb és leginnovatívabb, nagy teljesítményŇĪ autómárkák számára, hogy sportos ambícióik mellett technológiai képességeiket is megmutathassák” – nyilatkozta Alejandro Agag, a Formula-E alapítója és elnöke.

 

Jamie Reigle, a Formula-E vezérigazgatója hozzátette: „Örülünk, hogy a Maserati csatlakozik az ABB FIA Formula E-világbajnokság Gen3 korszakához, és meghatározó szerepet játszik az autósport jövŇĎjének újradefiniálásában. A Formula-E futamai a világ legikonikusabb városainak szívében vannak jelen, a progresszív globális közönség pedig szenvedélyesen követi a versenyeket. Szerte a világon rajongóink milliói örömmel üdvözlik majd, hogy a Maserati a világ elit elektromosautó-márkái közé tartozik.”

 

„Örömömre szolgál, hogy a Maseratit a Formula-E kilencedik szezonjában üdvözölhetem. A következŇĎ korszak megnyitására készülve az a tény, hogy egy ilyen ikonikus, rendkívüli büszkeségre okot adó és sikeres autósportörökséggel rendelkezŇĎ gyártó elkötelezett a sorozat iránt, az ABB FIA Formula-E világbajnokság jövŇĎjében való elsöprŇĎ hitrŇĎl tanúskodik. Az új Gen3 együléses autó a fenntarthatóság, a technológia és a teljesítmény csúcsát fogja képviselni” – nyilatkozta Mohammed Ben Sulayem, a FIA elnöke.

 

A Maserati versenypályán született meg, elsŇĎként a Maserati-testvérek, majd pedig a pilóták merészségének köszönhetŇĎen.

 

Versenyen elŇĎször 96 éve debütált.  Az elsŇĎ szigonylogós autó a Tipo 26 volt, amely 1926-ban a Targa Florión, Alfieri Maseratival a volánnál elsŇĎ helyezést ért el a 1,5 literes kategóriában.

 

Harmincegy évvel késŇĎbb Juan Manuel Fangio 1957-ben megnyerte a Maseratival a F1-es világbajnokságot.

 

A Maserati utoljára együléses versenyautóval Maria Teresa De Filippis-szel volt látható, az elsŇĎ nŇĎvel, aki kvalifikálta magát a Forma-1-es Nagydíjra, egy 250F fedélzetén.

 

A márka közelmúltbeli versenytapasztalataira az egyedülálló MC12 kitŇĪnŇĎ példa, amely 2004 és 2010 között 22 versenyt nyert (köztük 3 gyŇĎzelmet a 24 Hours of Spa-ban) és 14 bajnoki címet szerzett konstruktŇĎri bajnokságon, pilótabajnokságon és csapatbajnokságon az FIA GT-ben.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció