Glami.hu: a magyarok többsége továbbra is utánvéttel vásárol a divat webáruházakban

Az online értékesítés részarányának folyamatos növekedése elengedhetetlenné teszi a webshoppal rendelkező vállalkozások számára, hogy megbízható, gyors és kényelmes fizetési lehetőségeket biztosítsanak vásárlóiknak. A GLAMI keresőplatform legfrissebb statisztikái lehetővé teszik a divatcikkek online kereskedelmével foglalkozó magyar webáruházak számára a hazai fizetési szokások áttekintését, és azok ismeretében az értékesítési tevékenységük optimalizálását.

Az elmúlt néhány évben minden korábbinál gyorsabban nőtt azoknak a fogyasztóknak a száma, akik webáruházakban vásárolnak divatcikkeket. Az e-kereskedelem ma már elengedhetetlen eszköz a divatiparban, az így megtermelt bevétel sok esetben a divatcégek sikerének szerves részét képezi. A divat a legnagyobb B2C e-kereskedelmi szegmens, globális értékét 2020-ban 752,5 milliárd dollárra becsülték. Az előrejelzések szerint a piac évi 9,1%-kal fog tovább növekedni, így 2025 végére átlépheti az 1000 milliárd dolláros értéket is.*

 

A magyarok 86%-a tervez divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepek előtt

A vezető divat webáruházak kínálatát egy platformon összekötő GLAMI keresőplatform adatai szerint az elmúlt évben a magyar fogyasztók több mint fele (51%)** gyakrabban rendelt ruházati cikkeket webáruházakban, valamint a fogyasztók 86%-a fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban.  A GLAMI legfrissebb felmérése szerint*** az online vásárlást előnyben részesítő magyar fogyasztók a webáruházakból történő rendelés legfontosabb előnyeiként elsősorban a kényelmi szempontokat és a legkedvezőbb árajánlat gyors megtalálásának lehetőségét jelölték meg. A kutatásban ugyanakkor nagy hangsúlyt kapott a fizetési folyamat is, mivel a megbízható, kényelmes és rugalmas fizetési megoldásoknak kulcsszerep jut a vásárlói döntéshozatalban.

 

 

Az utánvétes fizetés továbbra is a legkedveltebb megoldás

A fizetési szokásokra vonatkozó kérdések alapján az online rendelt ruházati és divatcikkek vásárlása esetén a magyarok 62%-a az utánvétes fizetési megoldást preferálja, 18% lehetőség szerint az online fizetési opciót választja, 20% pedig az adott rendelés függvényében dönt a kérdésben. A vásárlók 39%-a azért választja az utánvétes megoldást, mert jobban szeret készpénzben fizetni, 31% általánosságban nem tartja megbízhatónak az online fizetést, valamint a vásárlók 20%-a nyilvános helyen is szokott online vásárolni, ahol biztonsági okokból nem szívesen használ kártyás fizetést. A kutatásból az is kiderül, hogy a válaszadók 62%-a nagyobb valószínűséggel választja az utánvétes megoldást abban az esetben, ha korábban még nem vásárolt az adott webáruházban, illetve 22% jó megoldásnak tartja abban az esetben, ha a vásárlás pillanatában nem áll rendelkezésre a szükséges fedezet a bankszámláján.

 

A legnépszerűbb online fizetési forma a kártyás fizetés

Az interneten történő fizetést preferáló válaszadók 69%-a azért választja az online megoldások valamelyikét, mert egyszerűen kényelemes, 37% pedig azért, mert így nem szükséges személyes jelenlét a csomag kézbesítéséhez. A fogyasztók további 31%-a említette, hogy így nem kell készpénzt tartania magánál, valamint 11% számára fontos szempont az is, hogy az online történő fizetés esetén később egyszerűbben igényelheti a vételár visszatérítését. A válaszadók 13%-a szerint az online fizetés további előnye, hogy így kisebb a koronavírus-fertőzés kockázata, illetve 4% azért kedveli mert így elkerülhető, hogy fizetésénél a visszajáróval kelljen bajlódni. Az online fizetési megoldások közül messze a legnépszerűbb a kártyás fizetés, a fogyasztók 83%-a ezt az opciót választja, 27% használja a PayPal-t, az előre utalást 15%, az Apple Pay/Google Pay-t 6% preferálja. A kártyaadatok böngészőben történő elmentését a fogyasztók 30%-a tartja hasznos és kényelmes megoldásnak, de 15% csak megbízható webshopok esetében használja.

 

 

A kézbesítés opciók közül a lakcímre történő kiszállítást választják a leggyakrabban

A kézbesítési lehetőségek közül a legnépszerűbb a lakcímre történő kiszállítás, a válaszadók 79%-a választja ezt a lehetőséget, 11% preferálja inkább a pick-up ponton történő átvételt, 10% válaszolta, hogy esete válogatja. Az áruk visszaküldésének tekintetében a legkedveltebb megoldás, ha a futár a lakcímen veszi át a visszaküldésre szánt csomagot (30%), 12% inkább a rugalmasan használható csomagfelvételi pontot kedveli, 15% vegyesen használja ezeket a megoldásokat. A kutatás arra kérdez rá, hogy milyen kézbesítéshez kapcsolódó szolgáltatásokért hajlandóak felárat fizetni a fogyasztók. A válaszokból kiderül, hogy 23% hajlandó extra költséget vállalni az egy napos kiszállításért, 17% azért, ha előre megadott napon, pontos időpontban történik a kiszállítás, 6%-ra tehető azoknak az aránya, akik hajlandók szánni arra, hogy a csomagoláshoz környezetbarát, lebomló anyagokat használjanak. A felmérés megemlíti még, hogy a fogyasztók 12%-ával előfordult már, hogy visszautasította a csomag átvételét. Ennek oka lehetett, hogy túl későn érkezett a csomag (37%), az illető meggondolta magát (29%), vagy időközben megvásárolt valami mást, ami miatt az eredeti feleslegessé vált (12%).

 

_________________

Fashion eCommerce report 2021

**  2020 és 2021 áprilisa között.

***  Az online felmérés 12 piacon (Csehország, Szlovákia, Görögország, Magyarország, Románia, Horvátország, Szlovénia, Bulgária, Lettország, Litvánia, Észtország, Törökország) összesen 19.000+ (Magyarországon 2500 fő) fogyasztó megkérdezésével készült. Az adatfelvétel időpontja: 2021. szeptember.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció