√öjb√≥l teljesen magyar tulajdonba ker√ľlt az Extreme Digital

A magyar résztulajdonosok visszavásárolták a Steinhoff International csoporttól az Extreme Digital többségi tulajdonrészét. A tulajdonosi szerkezet változása nem érinti a vállalat operatív mŇĪködését, Magyarország vezetŇĎ online kereskedŇĎje tovább folytatja régiós terjeszkedését, és az idei évre is kétszámjegyŇĪ növekedést vár.

Az Extreme Digital 50,4 százalékos tulajdonrész visszavásárlását a Gazdasági és Versenyhivatal (GVH) jóváhagyta, a szükséges pénzügyi tranzakciók lezárultak, így Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula cégalapítók újra a vállalat kizárólagos tulajdonosai. 

 

„Bár a Steinhoff International leányvállalataival piaci alapon kialakított együttmŇĪködéseinket továbbra is megtartjuk, regionális piaci helyzetünk, és sok éve folyamatos növekedésünk fenntartását csak úgy láttuk biztosítottnak, ha a dél-afrikai cégcsoporttól függetlenül folytatjuk mŇĪködésünket. Az Extreme Digital pénzügyi helyzete rendkívül stabil, az idei évre tervezett üzleti tervünk megvalósításához szükséges források is rendelkezésre állnak. 2015 elŇĎtt is magyarországi székhelyŇĪ, hazai tulajdonosi struktúrájú, de nemzetközi vállalat voltunk, a visszavásárlást követŇĎen is azok maradtunk. Célunk, hogy tovább folytassuk a tavalyi évben már elkezdett nemzetközi terjeszkedésünket, ezzel párhuzamosan megtartsuk vezetŇĎ pozíciónkat az elektronikai termékek e-kereskedelmi piacán, és újabb termékkategóriák online értékesítését is elkezdjük” – mondta el Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító-ügyvezetŇĎje.

 

A GKI Digital adatai szerint 2015 és 2016 után 2017-ben is az Extreme Digital bonyolította a legnagyobb forgalmat a hazai online áruházak közül.  A kutatócég februárban publikált felmérése szerint az Magyarországon tavaly mintegy hárommillióan vásárolnak online.  A teljes piac közel 34 millió sikeres rendelést tudhat maga mögött, ami azt jelenti, hogy egy átlagos magyar online vásárló évente mintegy 11 darab rendelést ad fel.

 

2017 volt az elsŇĎ olyan év a haza online kereskedelemben, amikor az e-kereskedelmi forgalom már nagyobb mértékben növekedett a vásárlási intenzitás emelkedésébŇĎl fakadóan, mint a vásárlószám bŇĎvülése miatt. Ez azt jelenti, hogy egy magyar webáruház napjainkban akkor képes a leghatékonyabban növelni az eladásait, ha a már aktív internetes vásárlók rendelési intenzitását fokozza, illetve az átlagos kosárértékük összegét növeli. 

 

Igazi hungarikum: az offline boltok segítik a magyar e-kereskedelem bŇĎvülését

A GKI Digital a magyar e-kereskedelmi piac egy fontos sajátosságára is felhívja a figyelmet: a korábbi évek trendjeit követve hazánkban minden harmadik-negyedik rendelést személyes bolti átvétellel kérnek a vásárlók. A személyes átvétel ennek megfelelŇĎen az Extreme Digital vásárlói körében is kiemelkedŇĎen népszerŇĪ, tízbŇĎl öt internetes rendelés így jut el a vevŇĎhöz.

 

Ráadásul forgalom több mint háromnegyede a vegyes modellben mŇĪködŇĎ (tehát webáruház mellett hagyományos üzleteket is fenntartó) kereskedŇĎknél realizálódik. A hazai vásárlók bizalma is nagyobb az ilyen online kereskedŇĎk iránt. Ezért a piaci súly növelésének a kulcsa az online és offline jelenlét együttes fejlesztésében keresendŇĎ – vagyis az online forgalom növeléséhez meglepŇĎ módon az offline jelenlét bŇĎvítésére van szükség.

 

További hungarikum, hogy minden harmadik magyar online vásárló (vagyis mintegy 960 ezer ember), még akkor is online ellenŇĎrizni le a raktárkészleteket, ha egyébként személyesen, vagyis offline vásárol meg egy terméket. Mindezt pedig úgy, hogy a terméket végül nem rendeli meg online, a webáruházat pusztán tájékozódásra használja. Ezt a speciális szegmenst az Extreme Digital saját árukészlettel is rendelkezŇĎ, országos bolthálózattal tudja hatékonyan kiszolgálni.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció