Hódít a hibrid informatika

A hibrid informatika fogalma már nem újkeletű a szakmai berkekben, a valódi üzleti előnyt eredményező alkalmazása azonban még jókora megmérettetések elé állítja a cégeket. 

A Gartner jelentése szerint a felhőszolgáltatások növekedése és a hagyományos adatközponti szolgáltatások kiszervezésének csökkenése a hibrid infrastruktúra-szolgáltatások felé mozdítja el a piacot, melynek következtében 2020-ra a szervezetek 90 százaléka fog hibrid infrastruktúrákat használni. A Schneider Electric a 451 Research vállalat közreműködésével nemrég készített új tanulmánya a nagyvállalatok hibrid IT környezeteit vizsgálja, hogy jobb rálátást biztosítson az aktuális iparági trendekre. A kutatás a nagyvállalatok tapasztalatait mutatja be a gyorsan fejlődő hibrid IT és egyéb innovatív technológiák alkalmazásával kapcsolatban, így azokat az iparág más szereplői felhasználhatják saját hibrid hálózataik hatékony kezeléséhez. 

 

Mi fán terem a hibrid IT?

Napjainkban a folyamatosan változó üzleti igények egyre nagyobb elvárásokat támasztanak az IT-szolgáltatásokkal szemben. Ezek teljesítéséhez rugalmas és könnyen skálázható megoldásokra van szükség, amiben nagy szerepe van a publikus felhőszolgáltatásoknak. 

 

A hibrid IT megközelítés lehetővé teszi, hogy egy vállalat házon belül kezelje az informatikai erőforrásokat, de emellett felhőalapú szolgáltatásokat is használjon. A két rendszer egyesítésével létrejövő hibrid architektúra növeli a rugalmasságot, miközben minimalizálja a költségeket, hiszen a megváltozott helyi infrastruktúra hatékonyan és gyorsan képes integrálni a felhőből érkező erőforrásokat. A hibrid informatikai környezet így számos olyan problémára képes megoldást nyújtani, melyekre a hagyományos infrastruktúra-megoldások nem vagy csak nehézkesen, magas költségek árán.

 

 

Magas színvonalú szolgáltatások, átláthatóság, költséghatékonyság

A Schneider Electric kutatása felsővezetőkkel, valamint az adatközpontok és informatikai részlegek vezetőivel készített átfogó mélyinterjúkon alapul. A tanulmány készítői olyan kérdésekre keresték a választ, mint, hogy milyen változtatásokat idéznek elő a különböző környezetekben zajló munkafolyamatok, vagy hogy milyen IT-menedzsment stratégiák és taktikák lehetnek sikeresek.

 

A felmérés főbb megállapításai az alábbiak:

  • A megfelelő adatközponti környezetek kiválasztásakor a kockázatok, a költségek és az IT-szolgáltatások színvonala a leggyakrabban figyelembe vett szempontok. 
  • A hibrid infrastruktúrát alkalmazó vállalatok a következő területekre hajlandók pénzt áldozni: a különböző adatközponti környezetek átláthatóságát biztosító szoftverek, menedzsmentszoftverek, szabványosított működés, valamint munkaerő-toborzás -és megtartás. 
  • A szabványosított működési folyamatok, az egyes helyszínek állandó felügyelete és teljesítményértékelése, valamint a felhőszolgáltatások egyre bővülő fejlesztése is a legsikeresebb hibrid IT stratégiák között szerepelnek.

 

A tanulmány rávilágított, hogy a nagyvállalatoknál alkalmazott stratégiák és technológiák sokszínűsége, valamint az eltérő tapasztalatok ellenére vannak egyértelmű közös pontok a gyakorlatban: 

  • A hibrid környezetek átláthatósága: A helyszínek összességére való rálátás megteremtése fontos feladat a még be nem következett hibák prognosztizálására. Ennek kialakítása időigényes és drága, a hatékony felügyeletet pedig sokszor akadályozza a szoftverek integrálhatóságának, valamint az egységes adatok elérhetőségének hiánya.  
  • Költséghatékonyság a teljesítmény feláldozása nélkül: Megfelelő utánajárás és tervezés nélkül a hibrid adatközpont költségei magasak lehetnek, egy működőképes stratégia birtokában azonban csökkenthetők a beruházási és üzemeltetési költségek, ugyanakkor biztosítható és akár tovább is fejleszthető a magas szintű rendelkezésre állás.
  • Egységes folyamatok a hibrid IT környezetekben: A szigorú működési folyamatok kialakítása alapvető fontosságú, akárcsak ezek belefoglalása a bérelt kiszolgálói környezeteket és felhőalapú megoldásokat nyújtó szolgáltatókkal kötött megállapodásoknak (SLA, service-level agreement és OLA, operations-level agreement). 
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció