Egyre népszerƱbb az online KRESZ-oktatås

Míg az oktatás többi területén még csak fel-felbukkan, addig a gépjármƱvezetƑ-képzésben fokozatosan az élre tör az online képzés. A teljes értékƱ online KRESZ-oktatást Magyarországon meghonosító E-Educatio becslései szerint ma a vezetƑk közel fele távoktatásban sajátítja el a KRESZ-ismereteket, miközben a tanteremben tanulóknak is közel 40%-a használja ezeket az online tananyagokat.

A leendƑ jármƱvezetƑk képzése 2012 óta végezhetƑ online tananyagokkal, és ma már a mintegy 1000 hazai autósiskola több mint 80%-a használ ilyet az oktatás során. „A közlekedési hatóság (Nemzeti Fejlesztési Minisztérium) által akkreditált e-learning KRESZ-tananyagok teljes egészében kiváltják a tantermi képzést, de vannak olyan változatok is, amelyek a tanteremben tanulók tudásának elmélyítését és vizsgára felkészülését segítik” – tájékoztatott dr. SzƑcs Károly, az online KRESZ-oktatást idehaza meghonosító E-Educatio Információtechnológia Zrt. vezérigazgatója. 

 

Az online KRESZ-tananyagokat használók száma évrƑl évre dinamikusan nƑ, 2017-ben már meghaladja a 110 ezret. „Idén 72 ezer tanuló választotta az akkreditált e-learning tananyagot elméleti képzésként, akik közül 52 ezren a B kategóriás jogosítvány megszerzését tƱzték ki célul. Ez azt jelenti, hogy becsléseink szerint ma már a vezetƑk közel fele a távoktatási képzést választja, miközben a tantermi tanulóknak is közel 40%-a használja online tananyagainkat” – emelte ki a vezérigazgató. 

 

 

Hatékonyabb tanulás – sikeresebb vizsga

Az online KRESZ-tanulás rohamos elterjedésének oka egyértelmƱen abban keresendƑ, hogy a mai fiatalok már az online térben mozognak igazán otthonosan. Szívesebben keresnek rá valamire a neten, és természetesebb számukra, hogy a mobiljukat vagy laptopjukat használják könyvek helyett. Emellett nagyra értékelik a könnyƱ hozzáférést és a rugalmas idƑbeosztás lehetƑségét is. 

 

„Jól mutatja, a leendƑ jármƱvezetƑk mennyire szívesen használják az online tanulást, hogy tulajdonképpen több idƑt szánnak az e-learning KRESZ-tananyagra, mint a kötelezƑ tantermi óraszám. Számokban ez azt jelenti, hogy a kötelezƑ 28 tantermi órával szemben - ami egyébként 45 perces - az e-learning tananyaggal átlagosan 32 teljes órát töltenek. Ezek a plusz órák azonban bƑven megtérülnek, hiszen ilyenkor nem kell elmenni az oktatás helyszínére, és persze a tantermi képzés mellett is szükség van otthoni felkészülésre.  A távoktatás idƑhatékonysága tehát összességében sokkal kedvezƑbb, kevesebb idƑt kell a jogosítványszerzésre fordítani” – mondta el dr. SzƑcs Károly. 

 

Az alapos tanulás és az - idén a Magyar MinƑség eOktatás 2017 Díjat is elnyert - e-learning KRESZ-tananyag hatékonysága erƑteljesen visszaköszön a vizsgaeredményekben is. A közlekedési hatóságtól származó adatok alapján a 2017 elsƑ 8 hónapjában regisztrált B kategóriás vizsgaeredmények azt mutatják, hogy az e-learning képzési formában tanulók elsƑ elméleti vizsgájának 72%-os sikeressége 17%-kal meghaladta a tantermi tanulók átlagát (55%). SƑt, az online KRESZ-tanulást választók az elsƑ gyakorlati vizsga letételekor is jobban teljesítettek a tantermi átlagnál: 59% sikeres vizsgázó az 55%-kal szemben. 

 
 
 

KapcsolĂłdĂł cikkek

 

Belépés

 

 

RegisztrĂĄciĂł