12 európai országban végzett kutatás eredménye az online vásárlási magatartással kapcsolatban

Az internetes vásárlás rengeteg időt spórolhat nekünk, extra kényelemmel és számos egyéb előnnyel járhat, de vajon tényleg rövidebb ideig tart, mintha besétálnánk a boltba? Vagy esetleg a hatalmas kínálatnak és a túl nagy kényelemnek köszönhetően hajlamosak vagyunk még többet böngészni online?

Az online vásárlói magatartás a mai adatgyűjtési módszerek segítségével mélységeiben kielemezhető, így az előbbi kérdésre is könnyedén megtalálhatjuk a választ, bár ez a válasz a ShopAlike 12 európai országban elvégzett kutatásából igencsak összetettnek látszik.

 

A megvásárolt termék első megtalálása és a tényleges vásárlás között eltelt idő nem csak termékcsoportonként más és más, hanem bizonyos esetekben országonként is nagy eltéréseket mutathat. A franciák átlagosan jóval több időt töltenek a végső döntés meghozásával a ruházati cikkeknél (4 óra), mint az átlag (1 óra), a norvégok viszont sportcipőknél rekordidő alatt pontot tesznek a vásárlás végére (átlagosan 10 perc).

 

A kategóriánkénti eltérések könnyen magyarázhatók, az olcsóbb termékeknél sokkal gyorsabban beadjuk a derekunkat, mint a drágább daraboknál. Ruházati kiegészítők, pólók és kisebb játékok esetében egy óránál is rövidebb idő alatt hozunk döntést, a legtöbbet - átlagosan egy napnál is többet – pedig a bútorokon vacillálunk. Divatcikkek közül a pólóvásárlás kevesebb, mint egy óráig, cipők és bakancsok esetében 2,5 óráig, kabátok és ruhák esetében viszont átlagosan több, mint 5 óráig tart, a tökéletes magassarkú kiválasztásához pedig még egy fél nap sem elég.

 

A ShopAlike a kutatást 12, Európában működő vásárlási platformján végezte el összesen több mint 100 millió termék és több millió vásárlás 2016-os adatainak elemzésével.

Részletesebb adatok és további érdekességek találhatók a ShopAlike infografikáján.

 

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció