Oktatás a minőségügyért

A minőségügyi megközelítés a társadalom számos területén ér el sikereket. Ugyanakkor be kell látnunk, hogy az alkalmazott metódus nem kivétel nélkül minden esetben szerencsés. Az amatőr minőségügyi attitűd megbélyegezheti a teljes ágazatba vetett hitet, az intézkedések így gyakran válhatnak szkepticizmus, negatív kritika áldozatául.

Az oktatás területén azonban nem csupán a negatív fogadtatással kell megküzdenie a minőségügy gyakorlatának, hanem a terület egységességének hiányával. Az egyéni és szervezeti, illetve társadalmi tanulási formák nagymértékben különbözhetnek, ezáltal nehezítve az egységes minőségügyi szabályozást.

 

 

www.ia-bc.com

 

Függetlenül azonban a feladat nehézségétől, be kell ismernünk, hogy a minőségügynek a különböző oktatási formák fejlesztésében betöltött szerepe nélkülözhetetlen jelentőséggel bír. Egy szervezet életében az oktatás az az iránymutató tevékenység, mely a szervezetet érintő minden egyes célkitűzés biztosabb elérésében segít. Gyakorlatilag nincs olyan minőségügyi rendelkezés, mely oktatás nélkül sikerre vihető volna. Bármilyen komplexnek is tűnik tehát a feladat, hogy szervezetünk oktatásait szabályozott, minőségügyi rendszerrel támogatott formában valósítsuk meg, vállalnunk kell ezt a kihívást. Az oktatási rendszer működése, minden egyéb szabályozott működés alapja.

 

 

training.profound.eu.com

 

 

Minden szinten

Az oktatás szabályozásának több szinten kell megtörténnie a sikeresség érdekében. Be kell látnunk az egyéni és szervezeti tanulás szükségszerű különbözőségeit és azoknak megfelelően alkalmazni a csoportos és egyéni tanulási formákat. Az oktatás csak abban az esetben segítheti sikerre a minőségügyi rendszereink bevezetését, fenntartását és fejlesztését, ha mind az egyéni, csoportos és teljes szervezetet érintő oktatások szabályozott kereteken belül, ellenőrzötten folynak.

Eriksson Zsófia, FrameWork Hungary Kft.

 

 

 

www.poise7.com

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció