Virtual Reality: egyre közelebb a realitáshoz
2016. január 9.
A HTC az eheti CES 2016-on bemutatta az új Vive Headset-et, amelyet egyrészt kényelmesebbre terveztek, másrészt az élénkebb kijelzőkkel és a kifinomult képmegjelenítéssel növelték a valósághű megjelenítést.
A külső, arccal is érintkező bélés és az orral érintkező rész állítható, így még szemüveg viselése közben is biztosítja a megfelelő kényelmet.
Az első kamera segítségével a helyiségben látható tárgyak beépíthetők a virtuális valóság világába. A felhasználó így leülhet, ihat vagy tovább folytathatja a beszélgetést anélkül, hogy le kellene vennie a headsetet. Mindez csak néhány példa a kamera biztosította funkciókra.
A Vive kontrollerei is átalakultak, ergonomikus kialakításuk, lágyabb éleik, bordázott gombjaik és fogófelületeik kényelmesebb használatot biztosítanak. A tárgyakkal való interakció egyszerűbb, a visszajelzések pedig azonnali hatással lesznek a virtuális világgal való interakcióra. A kontrollerek újratölthető lítium polimer akkumulátorral rendelkeznek, és micro-USB-n keresztül tölthetők. Egy feltöltéssel körülbelül 4 órás használat biztosítható.
A fejlesztéseknek köszönhetően a Vive base station csöndesebben működik, és továbbfejlesztett követési technológiával bír.
A HTC Vive az első virtuális valóság eszköz, amely a SteamVR-t támogatja. A Valve által létrehozott Steam VR és a Chaperone rendszer Steamre optimalizált, ami az egyik legnagyobb online platform PC, Linux és Mac játékokra és szoftverekre.
A Vive bejelentése óta a HTC és a Valve több ezer fejlesztővel és partnerrel dolgozott együtt annak érdekében, hogy minél több, a virtuális valósághoz fűződő tartalmat biztosítsanak a játék, a szórakozás, az egészség, az autóipar, a kereskedelem és az oktatás területén. A HTC és több mint 15 Vive partnere a CES 2016-on mutatta be alkalmazásait. Az Audi, az egyik vezető autógyártó különleges élménnyel varázsolja el a felhasználókat, akik virtuálisan fedezhetik fel az autómodelleket, beleértve az Audi R8-at, míg a Dassault azt mutatja be, hogy a 3D termékdizájn hogyan fejlődik a virtuális valóságot használva.
Kapcsolódó cikkek
- Virtual Reality: egyre közelebb a realitáshoz
- Késik az Oculus Touch
- Miről szólt az Ó-Év?
- Tisztességes tudással érkezik a HTC One X9
- Android kameraappot mutatott be a Google a virtuális valóság fotókhoz
- Gear VR-re optimalizált webes böngésző a Samsungtól
- Gear VR-re optimalizált kiegészítő a Samsungtól
- Már előrendelhető a Nokia virtuális valóság kamerája
- 100 euróért már előrendelhető a Samsung Gear VR Európában
- Okostelefon Akadémia: az 5G a holografikus telefonálást is elhozza