A pénzügyi vezetőknek újra kell gondolniuk vállalatuk állapotának mérését

Az Oracle által támogatott The Digital Finance Imperative című kutatás szerint az EMEA régió pénzügyi vezetőinek (CFO) újra kell gondolniuk vállalataik állapotának felmérését a digitális korszakban.

A Chartered Global Management Accountant (CGMA) által készített tanulmány szerint a vállalatok értékeinek nagy része nem kézzel fogható forrásokból származik, mint a fogyasztói hangulat és a márka. Néhány megkérdezett gazdasági szakértő úgy nyilatkozott, hogy hozzáférnek a vállalkozások kritikus elemeinek méréshez és monitorozásához szükséges megfelelő adatokhoz, azonban ezeknek csak a 16%-át adta a fogyasztói hangulat.

A jelentés szerint a nem kézzel fogható források üzleti értékének a különböző teljesítménymutató rendszereken keresztül mérése egyre fontosabb lesz, ahogy a digitális üzleti modellek terjednek. Az immateriális források fontossága növekedett az elmúlt években, és manapság 80%-át adja az S&P 500 Indexben szereplő vállalatok értékének. A felmérés válaszadói úgy gondolják, hogy a vállalati értékeket leginkább a fogyasztói elégedettség (75%), az üzleti folyamatok minősége (62%), és az ügyfelekkel való kapcsolat (62%) generálják.

Azonban a felmérés azt is kimutatta, hogy az EMEA régió gazdasági szakemberei nehézségekbe ütköznek az immateriális forrásokhoz kapcsolódó adatok hozzáférése és elemzése során. Például csak a válaszadók 16%-a képes összegyűjteni és elemezni a fogyasztói hangulat adatait, és ugyanennyien férnek hozzá a márkát befolyásoló adatokhoz. Az üzleti folyamatok minőségét a válaszadók csupán 29%-a tudja mérni.

„A pénzügy jó helyzetben van ahhoz, hogy a modern vállalkozások irányítója legyen, de ehhez arra van szükség, hogy a modern felhő alapú ERP és teljesítménykezelő rendszerekből származó, releváns adatokkal dolgozhassanak” – mondta Laurent Dechaux, az Oracle Applications alelnöke. „Ennek hiányában fennáll a veszélye annak, hogy a digitális üzletágak elkerülik teljesen a pénzügyet, és saját stratégiai megállapításokat generálnak, amelyek közvetlenül a vezetéshez kerülnek.”

A tanulmány keretében 367 vezetőt kérdeztek meg az EMEA régió 29 országában.
 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció