Bővült a hazai IT-piac

Az asztali gépek piaca csökkent, a notebookoké viszont nőtt

A Gfk adatai szerint bővült a hazai IT-piac, csaknem elérte a 100 milliárd forintot. Bár az asztali gépek iránti kereslet csökkenő tendenciát mutat, a notebookok piaca bővült. A legtöbbet pedig a táblagépek fejlődtek, több mint duplájára nőtt irántuk a kereslet.

Úgy tűnik, a hordozható számítógépeket még egy ideig nem nyomják le a táblagépek a színről. Az asztali gépek hanyatlása már hazánkban is megkezdődött, ám az emberek még mindig vesznek notebookokat.

 

Tavaly a notebook piac nagyjából 10 milliárd forinttal bővült, és meghaladta az 53 milliárd forintot, a darabszámot tekintve pedig 26 százalékos volt a növekedés a tavaly előtti évhez képest.

 

Farkas András, a Notebook.hu ügyvezető igazgatója ezzel kapcsolatban elmondta,  hogy „az idei első két havi adatokat látva, valamint a nemzetközi trendeket is figyelembe véve ez a szám 2014-ben megközelítheti a 60 milliárd forintot. Ugyanis január-februárban már több mint 50 ezer notebook fogyott, amely annak ellenére csaknem 8 százalékos növekedés a tavalyi év hasonló időszakához képest, hogy az év első két hónapja mindig viszonylag rosszul teljesít”.

 

Törnek fel a tabletek

 

A Notebook.hu szerint egyre többen vásárolnak táblagépet. Ez a piac 110%-kal nőtt a korábbihoz képest, ami azt mutatja, hogy a trónbitorló megérkezett. Ám a laptopoknak is van jócskán még keresnivalója a színen, hosszú harc lesz, mire az asztali PC-k sorsára jutnak.

 

Az adatok szerint az emberek még mindig keresik a notebookokat: miközben az asztali gépek iránti kereslet 25%-kal csökkent, nagyjából ennyivel nőt a laptopok népszerűsége.

 

A Gfk adatai szerint az IT értékesítés megközelített a 100 milliárd forintot, és egyre inkább növekszik az internetes értékesítés is: 2013-ban csaknem 66%-kal.

 

Többet vásárolunk online

 

Nemcsak a termékek iránti kereslet nőt meg jelentősen, hanem az online vásárlások száma is. Egyre többen választják ezt a vásárlási módot. 2013-ban az értékesítések negyede már nem hagyományos boltokban zajlott. A növekedés bár nem olyan kiemelkedő, az online boltok térhódítása viszont jól látszik, hiszen 2012-ben ez az arány még 20% körül mozgott.

 

Képek: ciol.com; fapsmarketing.blogspot.com

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció