Gyökeresen átalakul a televíziós médiapiac az Ericsson szerint

Az Ericsson Media Vision 2020 tanulmánya szerint az elkövetkező hat évben gyökeresen átalakul a televíziós médiapiac.

Az elemzés azt feltételezi, hogy 2020-ra kilenc milliárdra nő a Föld lakosságának a száma, a médiatartalom szolgáltatására pedig 8 milliárd mobil szélessávú előfizetés és 1,5 milliárd digitális televíziózási lehetőséggel rendelkező háztartás tart majd igényt. Így a televíziós médiapiac forgalmi értéke a 2013-as 530 milliárd dollárról 2020-ra 750 milliárd dollárra nő. A bevételek súlypontja a tartalomtulajdonosok, műsorszóró vállalkozások, televízió-szolgáltatók és hálózatüzemeltetők felé tolódik el.
 

Az OTT (over-the-top - azaz a disztribútor kihagyásával közvetített videó, audio és más média tartalom) minden tartalomtulajdonos rendelkezésére áll majd a fogyasztók közvetlen eléréséhez - állapítja meg a tanulmány.
 

A fejlett régiókban megvalósul a "hálózatba kapcsolt társadalom", a hálózatra kapcsolt és videoszolgáltatást nyújtó készülékek sokasága pedig teljesen átalakítja a televíziózás élményét. A legnagyobb üzleti lehetőséget a tartalomszolgáltatás nyújtja, a felhasználók pedig az egyszerűsége miatt előnyben részesítik majd a csomagban kapott szolgáltatásokat.
 

A szélessávú adatkapcsolat felgyorsítja a fogyasztói szokások átalakulásának a folyamatát, kiegyenlítődik az arány az élő közvetítést és az igény szerint közvetített tartalmat fogyasztók között. A mobil szélessávú kapcsolatok gyarapodásával a mobil előfizetések is gyakorlatilag televíziós tartalomfogyasztókká lépnek elő.
 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció