Tartós a koronavírus kereskedelmi hatása

forrás: Prím Online, 2020. május 25. 09:33

Szemünk láttára változott meg a kereskedelem megszokott rendje, trendje az elmúlt hónapokban. A koronavírus-járvány hatására számottevően élénkült az online kereskedelem Európa-szerte, melynek hatása a korlátozások enyhítése után is megmarad.

A Growww Digital digitálismarketing-ügynökség 150 közép- és kelet-európai webáruház értékesítési és látogatási adatait elemezte. Bár a változások mértéke szektoronként eltérő, átlagosan 120%-kal, azaz több mint kétszeresével nőtt a webáruházak látogatottsága a koronavírus-járvány hatására. A látogatások száma április végén, a 16-18. héten érte el a csúcspontot. Május első hetében esett a látogatások száma, azonban még így is kétszerese a januárinak.

 

Nemcsak a vásárlások száma, az árbevétel is megduplázódott. A 16-18. heti csúcsidőszakban 116 százalékkal volt magasabb a vásárlások száma a januári bázishoz képest. Ugyanakkor a GoogleAds hirdetési költségek “csak” másfélszeresére nőttek, ami jól mutatja a vásárlási szándék erősödését. Következésként 30-40%-kal javuló konverziós arány tapasztalható, ami ráadásul május első hetében is megmaradt a magasabb szinten, miközben a látogatások száma csökkent ugyanebben az időszakban.

 

A külső kényszer hatására robbanásszerűen felgyorsult a társadalom digitális érése. Tömegesen jelentek meg új vásárlók, akik a járvány hatására online vásárlókká váltak. Igaz, várhatóan csökkenni fog az online kereslet, nem valószínű, hogy a vásárlók lemondanak az online vásárlás előnyeiről, a változás vélhetően tartós lesz – mondta Szabó László, a Growww Digital online-növekedési szakértője.

 

Bár nem minden szektorra voltak ugyanolyan hatással a koronavírus-járvány ideje alatt elrendelt korlátozások, az mégis látszik, hogy a vállalkozások helyzete mostanra sok hasonlóságot mutat. Számos cég most tért át legalább részben az online kereskedelemre, a járvány ugyanis kikényszerítette a kereskedelem digitalizációját. Miután maguk a kereskedők is megtapasztalták az online kereskedelem előnyeit, nehezen elképzelhető, hogy leállítják a fejlesztéseket a járvány után.

 

A szakértő szerint az online vásárlás éppen úgy fog elterjedni, mint a Facebook személyes használata. Ahogyan a Facebook megváltoztatta a tartalomfogyasztási szokásokat, az online kereskedelem úgy változtatja meg magát a kereskedelmet. A hagyományos boltok napjai meg vannak számlálva, a digitalizáció mindenkit elér.

 

Az e-kereskedelem online térnyerésének alakulása nyomon követhető a fent említett 150 közép -és kelet-európai webáruház adatainak köszönhetően a https://www.growwwdigital.com/covid/ oldalon. Az adatok folyamatosan frissülnek, élő trendeket mutatnak és bárki számára ingyenesen hozzáférhetők.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja

A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.

2024. május 16. 19:47

Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja

Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.

2024. május 16. 14:43

Így működnek majd a távfelügyelt boltok

A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.

2024. május 16. 13:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38