Rohamtempóban nő az igény az internet alapú információk iránt
Egyre több információt szeretnének elérni okostelefonjukon a városlakók, többek között a forgalmi helyzetről szóló valós idejű adatokat és háztartási energiaköltségeik napi szintű alakulását - mondta Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab fogyasztói viselkedést kutató központ vezetője Stockholmban, az Ericsson éves üzleti innovációs fóruma keretében.
A válaszadók 70 százaléka hasonlítaná össze saját háztartási víz-, gáz- és villamosenergia-használatát a szomszédjáéval, hogy optimalizálja a felhasználását. A felmérés azt is kimutatta, hogy az emberek 66 százaléka szeretné valós időben ellenőrizni a csapvíz minőségét összehasonlítva más vízével.
A vizsgált nagyvárosok közül a fent felsorolt három terület jelentősen eltérő súllyal szerepel. Az indiai Delhiben például a válaszadók 92 százaléka szeretné ellenőrizni a vízminőséget, míg Stockholmban csupán 41 százalék ez az arányszám. A napi energiafogyasztás összehasonlítási megoldást a legtöbben szintén Delhiben vennék igénybe - 89 százaléknyian -, a legkevesebben Párizsban, a válaszadók 58 százaléka.
Az Ericsson kutatása szerint a városlakók okostelefonjukat arra is szívesen használnák, hogy folyamatosan ellenőrizzék egészségi állapotukat, például a szívműködésüket. Ezenkívül sokan igénybe vennének különféle alkalmazásokat hivatalos ügyeik intézésekor is, hogy egyszerűbben és gyorsabban tudják lebonyolítani őket. Elvárnák, hogy ehhez a közhivatali szolgáltatások, többek között az önkormányzati vagy adóhivatali ügyek intézésekor egy mindenhol egyformán elfogadott biometrikus azonosítóval használhassák a szolgáltatásokat vagy valós időben értesüljenek az adott hivatalban adott időpontban a sorban állási helyzetről.
Michael Björn a kutatási eredmények ismertetése után kiemelte: azt kell kitalálni, hogyan lehetne együttműködni, hogyan lehetne többek között a közhivatali, egészségügyi szolgáltatásokat összekapcsolni a digitális technológia lehetőségeivel. A következő években az ilyen szolgáltatások iránti kereslet meg fogja haladni a kínálatot - mondta.
Azokat a területeket kell kiemelten kezelni, amelyeken kevésbé elégedettek az emberek - mutatott rá.
A Smart Citizens elnevezésű felmérésben világszerte kilenc nagyvárosból több mint 9000, iPhone-t és Androidos okostelefont használó, 15-69 éves személy vett részt. A minta világszerte 61 millió városlakót reprezentál.
Kapcsolódó cikkek
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Tovább nőtt az okostelefonok világpiaci forgalma
- Az okos jármű lesz az új sláger
- Magyarország letöltési sebessége már a 20 legjobb között van
- Telenor Okostelefon Akadémia: Internet of things – a gépek lázadása?
- Befellegzett a hagyományos tévézésnek
- Netgeneráció - új lehetőségek, új veszélyek és jogos félelmek
- Az okosotthonnal a biztosítási díj is csökkenthető
- 60 százalékkal nőtt a mobil adatforgalom, megállíthatatlan az LTE
- Nő az üzleti szféra érdekeltsége az okostelefonok piacán
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.