Először győzött le profi sógijátékost egy számítógép
2013. április 2.
Először győzedelmeskedett egy hivatásos játékossal szemben egy számítógépes program a japán sakként is ismert sógi játékban a hétvégén.
Szato és a Ponanza küzdelme egy emberek és számítógépek közti, öt játszmából álló összecsapás-sorozat része volt, amely során öt sógimester méri össze tudását a tavaly számítógépes programok között megrendezett sógivilágbajnokság első öt helyezettjével. A sorozat első játékát Abe Koru sógimester nyerte egy másik program ellen.
Japánban már nagyjából négy évtizede fejlesztenek sógiprogramokat, de ezek csak az elmúlt években kezdték el megszorongatni a profikat. Szato és a Ponanza meccse során beszámolók szerint a program a megszokottól jelentősen eltérő taktikai lépéseket hozott, amelyek meglepetésként érték a mestert.
A sakkhoz hasonló sógit kilencszer kilences felosztású táblán játsszák. A bábuk közül soknak van megfelelője a nyugati sakkban, de ezek lépései gyakran nem egyeznek meg teljesen. Jelentős különbség a két játék között, hogy a sógiban az ellenfél térfelének utolsó három sorába lépve a legtöbb bábu előléptethető, valamint a táblán való lépés helyett az ellenféltől leütött bábuk valamelyike visszatehető a táblára saját bábuként.
Kapcsolódó cikkek
- Mindhárom mobilszolgáltatónál köthetünk utasbiztosítást SMS-ben
- Utasbiztosítás SMS-ben mindhárom mobilszolgáltatónál
- iPhone applikációt készített a BMW a labdarúgó Európa-bajnokságra
- iPhone appot készített a BMW a labdarúgó Európa-bajnokságra
- A Magyar Telekom Platina fokozatú támogatója lett a MOB-nak
- Új NBA statisztikai oldal belső infókkal
- V. üzleti gondolkodó klub – fejben dől el
- A Nemzeti Sport Windows Phone 7-tel is elérhető
- Az összes információ egy ingyenes alkalmazással az Olimpiákról
- Mobilon is Olimpia