Ezek a legnépszerűbb autómárkák

A Picodi.com kutatócsoportja megvizsgálta mely autómárkák iránt érdeklődnek a legjobban az internet-felhasználók Európában.

 

Fény derült a legkívánatosabb autómárkákra

Annak érdekében, hogy megtudjuk mely autók vezetéséről álmodoznak Európa-szerte, összehasonlítottuk a Google keresések statisztikáit több, mint 60 autómárka között: prémium, középosztály és gazdaságos kategóriákban.

 

 

 

Európában, ahogy Magyarországon is a legnagyobb érdeklődést a BMW vonzza. Ez a német márka Európa 15 országában a legnépszerűbb autógyártóinak az élére került a listában. Az Egyesült Királyságtól kezdve Németországon, Ausztrián és hazánkon keresztül, a balkáni államok többségéig (Szerbia, Montenegró, Macedónia és így tovább) a dobogó első fokát szerezte meg.

 

A Mercedes-Benz a második helyen végzett a legnépszerűbb autógyártók között az internetezők körében 10 országban. A márka legnagyobb rajongótábora Oroszországban, Azerbajdzsánban, Örményországban, Albániában és számos nyugat-európai országban található, köztük Portugáliában, Luxemburgban és Belgiumban.

 

Utolsó dobogósunk a Toyota lett, amely a legnagyobb népszerűséget kapta Lengyelországban, de rajongóit megtaláljuk Bulgáriában, Görögországban, Litvániában és Lettországban is.

 

Fej fej melletti hajrában a negyedik helyre szorult egyaránt a Volkswagen és a Tesla. Az amerikai elektromos autómárka tábora vezető pozícióba került Írországban, Liechtensteinben, Norvégiában és Svájcban. A német gyártót pedig Spanyolországban, Olaszországban, Ukrajnában és Belorussziában kedvelik a legjobban.

 

A Dél-Koreai Hyundai márka 3 európai országban tört az élre, Csehország, Szlovákia és Izland emellett tette le a voksát.

 

A két francia márka, a Peugeot és a Renault, valamint a svéd Volvo az utolsó cégek, amelyek valamelyik európai országban a csúcsra törtek. A franciák mellett még a dánok preferálják a Peugeot-t, a Renault pedig a törökök között lett a legnépszerűbb, és végezetül a Volvo, ami Svédországban vezeti a listát.

 

A keresés módszertana és források

A kutatás 64 autómárka keresési lekérdezéseinek összehasonlításán alapult 2017–2021 között. A korábbi adatok a Google Keyword Planner segítségével szerezték. Andorra, Málta, Monaco, San Marino és a Vatikán adatai nem álltak rendelkezésre.

Forrás: Picodi.com

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció