Jelentős forgalomnövekedés az iPon webáruházában

Idén újabb 15%-kal nőhet a számítástechnikai eszközök online piaca, ezt az átalakult fogyasztói szokások, például az otthoni munkahelyek és tanulóállomások kialakításának, illetve fenntartásának szükségessé válása idézheti elő.

Míg két éve még sokkal inkább szórakozás élménye miatt keresték a fogyasztók a notebookokat, monitorokat és kiegészítőket, 2021-re ezek alapszükségletek lettek egy átlagos magyar család számára, akár a munkavégzés, akár a tanulmányok teljesítéséhez. – mondta Hagymási Balázs, az iPon, a hazai webshop piac egyik meghatározó, folyamatosan erősödő szereplőjének kommunikációs vezetője. A magyar cég 2020-ban nettó 12 milliárd forint bevételt realizált online értékesítésből, mely 25%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyedi látogatók száma 2 millióval 13 millióra nőtt, az oldalletöltések száma pedig meghaladta a 37,7 milliót. Ezt várják idén is, a várakozások szerint 2021-ben az árbevétel elérheti a 15 milliárdot.

 

A 2004 óta működő Ipon az online értékesítésre építette üzleti modelljét, a webshopban főként a számítástechnikai eszközök, komponensek és kiegészítők piacán elért pozíciója miatt ismert, a tavalyi évben például az árbevétel több mint fele származott ezekből, de folyamatosan bővíti termékportfólióját háztartási és szórakoztatási elektronikai, valamint egyéb fogyasztási cikkekkel is. Dinamikusan fejlődő termékcsoportnak számít a háztartási nagygépeké, a drónoké és az elektromos rollereké is, de a dobogóra egyelőre a komponenseken kívül a notebookok és a televíziók fértek csak fel.

 

 

Ruhát kevesebbet, webkamerát többet veszünk

A pandémia átalakította a hazai fogyasztói keresletet: a ruházati termékek és élmények, utazások piaca zsugorodott, helyettük a minőségi számítástechnikai eszközöket, komponenseiket, illetve a kiegészítőket (pl. webkamerákat, mikrofonokat, stb.) keresték a legtöbben, az Ipon adatai szerint ráadásul a laptopokkal kapcsolatos elvárások változása minőségi ugrást jelentett a háztartásokban, hiszen a magyarok hosszabb távra terveznek mint korábban, értékállóbb, drágább termékek iránt megugró keresletről számolt be a cég.

 

„Ami a 2021-es évet illeti, célunk, hogy beszállítói hálózatunkat bővítve, stabil kínálatot biztosítva vegyük fel a versenyt az egyre növekvő kereslettel. Folyamatosan mérjük fogyasztóink véleményét, és ehhez igazítjuk üzleti stratégiánkat. A piac megmutatta, hogy a fogyasztók igénylik a gyors, megbízható és jól használható webshopokat, mi abban hiszünk, hogy a megbízhatóság és a rugalmasság kulcstényező a növekedésben. A szállítási idők lerövidítésével, a vásárlók igényeinek maximális kiszolgálásával már felvettük a versenyt a legnagyobb online áruházakkal. Az idei évre vonatkozó prognózis alapján a notebookok és a konzolok, valamint a háztartási és szórakoztató elektronikai cikkek értékesítése mind volumenben, mint értékben tovább nőhet.” – tájékoztatott a várakozásokról a kommunikációs vezető. 2020 olyan ajtót nyitott az otthoni munkavégzés és a digitális oktatás felé is, melyen keresztül még jobban felgyorsul a digitalizáció világszerte. A munkáltatók hosszabb távú következtetéseket vonhatnak le, ami végső soron a munkavállalóknak és a munkaadóknak is előnyös helyzetet hozhat az otthonról történő (részleges) munkavégzés kényelmével és az irodai költségek csökkenésével.

 

Az iPon a webáruházi tevékenység mellett magazint is üzemeltet, amely beszámol az IT világ és a hardverek legújabb trendjeiről, emellett tudományos, játék és filmes rovattal rendelkezik. Emellett olyan véleményvezérekkel dolgozik együtt, mint Kodiak vagy TRuve, akikhez idén csatlakozik Szabó Kristóf – „a fenegyerek” is, illetve a tavaly megkezdett Speedzone együttműködés sikere nyomán 2021-ben is számos közös projektet terveznek. Az iPon hangsúlyosabb piaci jelenlétét erősíti az is, hogy kommunikációs partnert vont be vállalati imidzsének építésére. Az Open Communications januártól látja el a vállalat sajtókommunikációs támogatását.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció