A szórakoztató üzletágak meghatározó technológiáit is bemutatja a Sony az idei CES-en

A január 8-án kezdődő 2019-es Las Vegas-i Consumer Electronics Show keretein belül mutatta be legújabb termékeit a Sony Corporation (Sony).

A Sony Corporation elnök vezérigazgatója, Kenichiro Yoshida nyitotta meg a Sony CES 2019 sajtókonferenciáját helyi idő szerint január 7-én hétfőn, ahol ismertette a „Sony, mint kreatív szórakoztató vállalat” stratégiáját a résztvevőknek. A stratégia egyik fontos eleme, hogy a Sony partnerséget kötött olyan zenei-, mozifilm- és televíziós műsorgyártókkal és játékfejlesztőkkel, akik olyan tartalmakat állítanak elő, amely felhasználók milliárdjainak érzékszerveire hatnak minden nap. „Szeretnénk bemutatni azokat a Sony által fejlesztett, professzionális szintű technológiákat, amelyek teljeskörű támogatást nyújtanak a szórakoztató iparágak alkotóinak. A kiállítás résztvevői első kézből tapasztalhatják meg, hogy fogyasztói termékeink hogyan kötik össze a tartalomgyártókat a végfelhasználókkal, hogy a jelenleg elérhető legjobb minőségben élvezhessék az előállított tartalmakat.”  

 

Yoshida úr ismertette a „Communities of Interest”-t, amelyek olyan társas csoportok, ahol a tagok azonos érdeklődési körrel, érzelmi értékekkel és tapasztalatokkal rendelkeznek. Ilyen érdekközösségek szerveződhetnek például olyan világszintű szórakoztató üzletág köré, mint a PlayStation és az α cserélhető objektíves digitális fényképezőgép termékek. Zárásként kifejtette, hogy „az új technológiákkal a Sony célja, hogy a lehető legmagasabb szintű szórakoztató élményeket nyújtsa felhasználóinak és megtöltse a világot pozitív érzelmekkel.”

 

Yoshida után Tom Rothman (a Motion Pictures Group igazgatósági elnöke, Sony Pictures Entertainment (SPE)) és Kristine Belson (Sony Pictures Animation elnöke, SPE) léptek a színpadra, ahol ismertették a nézőkkel, hogy mennyire elengedhetetlen elemek a stabil szórakoztató tartalom és a tartós IP-k a Sony hitvallásának teljesítésében. A szakértők arra is kitértek, hogy a Sony legújabb technológiái és termékei hogyan segítik a tartalomgyártókat elképzeléseinek megvalósításában. Példaként említették az új Sony CineAlta VENICE és az α9 full-frame tükör nélküli fényképezőgépeket, amelyeket híres televíziós műsorok és filmek gyártásában használtak fel. Végül kiemelték, hogy a Sony új BRAVIA MASTER sorozat termékei a tartalomgyártók művészi szándékaihoz hűen jelenítik meg a tartalmakat a nézőknek. 

 

Végül Rob Stringer (a Sony Music Entertainment vezérigazgatója) vette át a szót és mutatta be a „Lost in Music” kampány részleteit, amely kiváló példa arra, hogyan képes a Sony egyesíteni a zenét a legújabb technológiákkal. A nézők végül megismerhették milyen új zenei élményeket kínál a Sony 360 Reality Audio technológiája.

 

Az élő közvetítés a sajtótájékoztatóról megtekinthető ezen a linken. 

 

Fő terméktípusok és prototípusok

A Sony bemutatótermét többféle tematikus zónákra osztották, amelyek a „vizuális élmények”, „zenei élmények”, az „α” és a „PlayStation” neveket viselik. Mindegyik zóna tartalmazza azokat a Sony fejlesztéseket és termékeket, amelyek összekötik a tartalomgyártókat a felhasználókkal, így a lehető legjobb szórakoztató élményeket nyújtják a fogyasztóknak.

 

A Sony bemutatóterem közepén egy színpadot is felállítottak, ahol naponta több előadás, kérdezz-felelek és videóvetítések várják az érdeklődőket, ahol több ismert és elismert (köztük Grammy-díjas hangmérnökök, professzionális fotósok) mutatják be művészi nézeteiket. A programokon élő példákon keresztül ismertetik, hogyan vettek részt a Sony legújabb termékei a kreatív folyamatokban.

 

A Sony bemutatóterméről és a várható programok időpontjairól további információkat ezen a linken találhat.

 

Vizuális élmények

A bemutatóteremben kiállítják a BRAVIA MASTER sorozat legújabb televízióit, valamint a Sony fejlett kép- és audio technológiáit, amelyek úgy jelenítik meg alkotók műveit, ahogy ők megálmodták. 

 

A BRAVIA MASTER ZG9 8K HDR LED TV (98” és 85” méretben) a Sony első 8K HDR felbontású LED televíziója, amely tartalmazza a 8K felbontást támogató képadatbázissal rendelkező, legújabb generációs X1 Ultimate képfeldolgozó processzort. A különleges adatbázis segítségével a 8K X-Reality PRO technológia képes bármilyen tartalmat közel valós 8K minőségűvé felskálázni. Továbbá a Sony fejlett Backlight Master Drive háttérmegvilágítás technológiája egy új fejlesztésű LED modult és egy 8K felbontáshoz optimalizált algoritmust tartalmaz. 

 

 

A fenti technológiák kombinációja kiemelkedő képminőséget és kontrasztot nyújtanak, lenyűgöző külsővel. A televízió tartalmazza az Acoustic Multi-Audio technológiát is, amelyben a képernyő alsó és felső részében két-két hangszóró foglal helyet, így a nézők közvetlenül a képernyőből és nem a hangszórók felől hallhatják a hangokat. A technológia által olyan kiváló hangminőség érhető el, amely illik a nagy képernyős 8K megjelenítőkhöz. 

 

Az új BRAVIA MASTER AG9 4K HDR OLED televízió (77”, 65”, 55” méretben) körülbelül fele olyan vastag, mint az előző modellek, így falra téve bármilyen stílusú nappaliban megtalálja a helyét. A televízió az X1 Ultimate képfeldolgozó egység mellett tartalmazza a Sony egyedi Pixel Contrast Booster panelvezérlő technológiát, amely kiválóan jeleníti meg a legmélyebb feketét és a legfényesebb színeket is. Az Acoustic Surface Audio+ technológia segítségével a hang közvetlenül a képernyőből hallható, így a kép és az audio élménydús és kiváló minőségű térhangzást alkotnak. A házimozizás élményét segíti a beépített TV-középsugárzó üzemmód, valamint a Dolby Atmos audio formátum támogatás.

 

 

A BRAVIA MASTER sorozat televízióiban található Netflix Kalibrált mód, amelynek bekapcsolásával számos Netflix tartalmat élvezhet úgy, ahogy alkotóik megálmodták. Mindemellett a BRAVIA MASTER termékek tagjai az IMAX Enhanced tanúsítási programnak is, amely a Sony mérnökei, az IMAX, DTS képviselői és a tartalomgyártók közötti együttműködésből jött létre. A program célja, hogy a termékek a gyártók aspektusához hűen jelenítsék meg a tartalmakat.

 

Zenei élmények

Hogy megkönnyítse a tartalomgyártást és közelebb hozza a művészeket a technológiához, a Sony bemutatta a 360 Reality Audio-t, egy új és különleges zenei élményt, amely „hangtereket” hoz létre. Ezekben a hangterekben a hallgatók úgy érezhetik, mintha a hangok minden irányból érkeznének feléjük. Az új technológia új utakat nyit meg a zenehallgatás terén, így ugyanúgy hozzájárul a kiváló hangminőséghez, mint a nagy felbontású Audio (Hi-Res) hangzás, vagy a Sony egyedi zajszűrő technológiája. 

 

 

A 360 Reality Audio hangzás az objektumalapú térbeli audio technológia segítségével jöhet létre. A technológia a távolság, irány és egyéb pozíciós adatok alapján meghatározza az énekhangok, kórus, hangszerek stb. pontos helyzetét, hogy ezáltal háromdimenziós hangteret alkosson. A különböző hangok és zenei elemek bárhová kivetíthetők egy 360 fokos belső területen álló hallgató köré. Ennek a gazdag és élménydús zenei élménynek köszönhetően úgy érezhetjük, mintha egy élő koncerten lennénk. A technológiával kompatibilis tartalmak gyártása a nagyobb zenei gyártókkal való együttműködés keretein belül jön létre és várhatóan online zenei streaming szolgáltatásokban válnak elérhetővé.

 

A bemutatóteremben helyet foglal egy 13 hangszóróból és egy demo MDR-Z7M2 fejhallgatóból álló hangrendszer. A vezeték nélküli prototípus a 360 Reality Audio élményének bemutatására is képes.

 

A bemutatón részt vesznek a Sony Signature Series Hi-Res kompatibilis audio termékei is, amelyek teljes mértékben kihasználják az évek során kifejlesztett Sony magas felbontású hangtechnológiát, valamint az ősz közönségkedvenc termékét, a piacvezető zajszűrő teljesítményre képes WH-1000XM3 vezeték nélküli fejhallgatót.

 

α

A fotósok és filmkészítők művészi szándékainak eleget téve a Sony az α9 és az α7 full-frame tükör nélküli fényképezőgépeket és számos egyedi kialakítású, tükör nélküli objektívet, köztük a G Master sorozat tagjait mutatja be, amelyek újfajta képi önkifejezéseket tesznek lehetővé a professzionális fotóművészek számára.

 

Mindemellett többféle e-bajonettes fényképezőgép és videokamera áll rendelkezésre, és a Sony a jövőben is olyan termékekkel bővíti termékcsaládjait, amelyek kihasználják a gazdag spektrumú, egyedi tervezésű lencsék előnyeit. Bemutatják az α cserélhető objektíves digitális fényképezőgépeket (olyan E-bajonett lencsékkel kompatibilis, amelyek támogatják a full-frame és az APS-C méretű képérzékelőket), XDCAM memóriakártyákat, és a CineAlta VENICE professzionális kamerát.

 

A Sony kiemelt célja, hogy tovább fejlessze tükör nélküli fényképezőgépeinek öt alapvető tulajdonságait és összetevőit (lencse, képminőség, sebesség, üzemidő, hordozhatóság). A bemutatóteremben a látogatók több demo sarokban tapasztalhatják meg mind az öt alapvető tulajdonságot és élvezhetik azokat az egyedi élményeket, amelyeket csak az α sorozat képes nyújtani. A kiemelkedően gyors sebesség, magas felbontás, megbízható AF és Eye AF mind segítenek a szakértőknek munkájuk során. Végül a látogatók különleges táncelőadásokat fotózhatnak a bemutatóterem erre kialakított stúdiójában.

 

PlayStation

A PlayStation a Sony legnagyobb és legösszetartóbb közössége. A PlayStation 4 (PS4) konzol nemrég átlépte a 91,6 millió eladott példányszámot világszerte, a PlayStation Network pedig több mint 90 millió aktív havi előfizetővel rendelkezik. A bemutatóteremben a látogatók PS4-gyel és olyan virtuális valóságra épülő (VR) játékokkal is játszhatnak, mint az Astro Bot: Rescue Mission. A VR rendszer olyan páratlan játékélményt nyújt, amely tovább öregbíti a PS4 platform hírnevét. 

 

 

A játékos kedvű látogatók egymás ellen versenyezhetnek két Gran Turismo Sport demo rendszeren, valamint PlayStation promóciós videókat tekinthetnek meg egy 16’ széles és 9’ magas Crystal LED 4K HDR nagy képernyős kijelzőn.

 

A fentiek mellett a Sony bemutatótermében koncepciós videókat vetítenek a Sony szenzorain alapuló önvezető technológiáról, valamint kipróbálható az „aibo” robotkutya, amely 2018. szeptembertől érhető el az Egyesült Államokban. 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció