Az √ľgyf√©l√©lm√©nyt sem hagyja √©rintetlen√ľl a munkaerŇĎhi√°ny

A konzisztens ügyfélélmény nyújtása elképzelhetetlen elkötelezett munkaerŇĎ nélkül. EbbŇĎl a szempontból aggasztó az ötödik DEVELOR Országos Ügyfélélmény Kutatás vonatkozó eredménye, mely szerint az aktív munkavállalók negyede nyitott a váltásra, 16 százalékuk pedig lényegében álláskeresŇĎnek mondható.

Az elégedett ügyfél az elégedett munkaerŇĎvel kezdŇĎdik, az elégedett munkavállaló pedig ugyan miért menne máshová? Sajnálatos módon nem ilyen egyszerŇĪ a képlet. Egy egészséges vállalat minden körülmények között növekedni akar, fejleszteni a szolgáltatásai színvonalát, a növekedés alapfeltétele pedig a megfelelŇĎen képzett munkaerŇĎ kellŇĎ mennyiségben történŇĎ rendelkezésre állása. Nem újdonság, hogy Magyarországon ez egyre nehezebb feladat elé állítja a cégeket, melyek elŇĎtt súlyos munkaerŇĎhiány esetén lényegében két lehetŇĎség áll: vagy az elvárt szintnél alacsonyabbról válogatnak, és házon belül valósítják meg a képzést, vagy a konkurencia már bizonyított munkavállalóit próbálják jobb ajánlatokkal elszipkázni.

 

Az Országos Ügyfélélmény Kutatásból kiderül, hogy az aktív munkavállalók negyede egyáltalán nem zárkózik el a munkahelyváltás lehetŇĎsége elŇĎl. Ha nem is keres feltétlenül új lehetŇĎségeket, egy jobb ajánlat reményében azért szívesen megméretteti magát a munkaerŇĎpiacon, az önéletrajza megtalálható valamely állásközvetítŇĎ cég adatbázisában. Minden negyedik munkavállaló potenciális kilépŇĎnek tekinthetŇĎ.

 

A munkáltatók között zajló egyre kiélezettebb harcot tükrözi az a tény is, hogy a munkavállalók egyre kevésbé érzékelnek nehéznek egy esetleges váltást. A megkérdezettek 13 százaléka szerint egyáltalán nem lenne nehéz a jelenlegihez hasonló munkahelyet találnia, de legkevesebb 32 százalékuk is az optimistább tábort erŇĎsíti. A 2016-os adatokkal összehasonlítva ez 6 százalékos növekedést jelent, ami igen jelentŇĎs változás mindössze egy év alatt. 

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció