Nyakunkon a karácsony, lesben állnak a kiberbűnözők!

A Kaspersky Lab IT Security Economics jelentése szerint a vállalatok 77%-a szenvedett el informatikai támadást az elmúlt 12 hónap alatt. A DDoS és a POS rendszerek elleni támadások növekvő száma – különösen a karácsonyi időszakban, amikor nő a vásárlók száma is – tovább súlyosbítja a helyzetet és csak még vonzóbb célponttá teszi a kiberbűnözők számára.

A kutatások azt mutatják, hogy robbanásszerű növekedés volt mind a DDoS támadások, mind a POS terminálok elleni támadások számában. Ez azt jelenti, hogy idén is nagy valószínűséggel ilyen típusú támadásokra számíthatunk az ünnepi szezon alatt. 

 

 

Kép forrása: https://www.kaspersky.com/blog

 

Idén számos nagy horderejű kiberbiztonsági feltörést láthattunk nagy márkák fizetési rendszere ellen, például a Chipotle, a Hyatt Hotels és a Forever 21 oldalát is meghekkelték. A Kaspersky Lab legfrissebb DDoS jelentése szerint is jelentős növekedést tapasztalhatunk a botnetes DDoS támadások számában és földrajzi terjedésében: a harmadik negyedévben 98 országban detektáltak ilyen támadásokat. 

 

A helyzet kifejezetten releváns az év végi időszakban, amikor a kereskedelem intenzív rohamokra számít nemcsak a boltokban, hanem az online felületeken is. Épp ezért ez nemcsak a kereskedőknek kifizetődő időszak, hanem a kiberbűnözőknek is, akik egy sikeres támadás következményeként – például a POS terminálokat belépési pontként használhatják célzott támadásokhoz – busás haszonnal gazdagodhatnak. 

 

„Tekintettel az idei támadások nyilvánvaló növekedésére, javasoljuk a vállalkozásoknak, – kiváltképp a kereskedőknek – hogy legyenek éberek az ünnepi szezonban, amikor megnőnek a fizetési rendszerek kockázatai köszönhetően a DDoS támadásoknak. Ezek a támadások magukban foglalhatnak váltságdíj követelést, vagy egyszerűen megakadályozhatják a szolgáltatást, amivel pénzügyi veszteséget és/vagy ügyfél elégedetlenséget okozhatnak. A nyilvánvaló kockázatoktól függetlenül ez egy jó alkalom lehet a cégeknek, hogy átgondolják a számítástechnikai védelmüket és fejlesszék kiberbiztonsági kultúrájukat, befektetéseiket.” – mondta Alessio Aceti, A Kaspersky Lab Vállalati Divíziójának vezetője. 

 

Annak érdekében, hogy a kiskereskedelmi, valamint az e-kereskedelmi cégek bevételei ne csökkenjenek ezalatt a roppant jövedelmező időszak alatt a kiberbiztonsági támadások miatt, a Kaspersky Lab számos speciális megoldást nyújt és az alábbiakat javasolja:

  • E-kereskedelmi felületeiket tartsák naprakészen, hiszen minden egyes frissítés kritikus javításokat tartalmazhat, amelyek által kevésbé sérülékenyek az informatikai rendszerek
  • Győződjön meg arról, hogy a POS terminálok a legújabb szoftvereket futtatják, valamint változtassa meg az alapértelemezett jelszavakat
  • Használjon vállalkozására szabott eredményes biztonsági megoldást, mint például a Kaspersky Embedded Systems Security programot, amely megvéd a malware támadásoktól
  • Találjon megbízható szolgáltatót, aki megfelelően tudja garantálni a védelmet a kifinomult DDoS támadások ellen. Ez nem minden esetben egyenértékű a belső IT részleggel, érdemes speciális szakértőt is megbízni a feladattal. Bővebb információt a KKV-k és nagyvállalatok számára fejlesztett Kaspersky DDoS Protection-ről ezen a linken olvashat
  • Képezze munkatársait a kibercsapdák elleni védelemről, valamint a kockázatok csökkentéséről

 

A kibercsapdák elleni Kaspersky Lab által biztosított védelemről többet ezen a linken olvashat.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció