A ShopAlike √°tfog√≥ elemz√©se az eur√≥pai e-kereskedelem trendjeirŇĎl √©s kulcsfontoss√°g√ļ mozgat√≥ir√≥l

2017 nyarán a ShopAlike csapata 13 európai ország 100 partnerüzletét kereste meg egy külön számukra kidolgozott felméréssel. KérdŇĎívükkel az online kereskedelem kulcsfontosságú mozgatóit, trendjeit és lehetŇĎségeit szerették volna jobban értelmezni. 

Míg az üzletek többsége a Divat, cipŇĎk, textíliák (58%), majd Lakberendezés, dekor (26%) kategóriákból származik, más iparágak (mint például Szépségápolás, Egészség, Wellness; Ékszerek; Játékok vagy Sport és SzabadidŇĎ ) üzletei is részt vettek a felmérésben. A minta az üzletek méreteiben is eltért (45% -uk 1001-10000, 33%-uk több, mint 10000-et, míg csak 20%-uk kínál 1-1000 terméket oldalukon). 

 

Optimista a jövŇĎre nézve

Az eredmények azt mutatják, hogy az üzletek túlnyomó többsége elégedett (31%) vagy mérsékelten elégedett (56%) az ország online kereskedelmének jelenlegi állapotával. A legtöbbjük ezenfelül optimista (52%) vagy mérsékelten optimista (26%) ennek jövŇĎbeli fejlŇĎdésével kapcsolatban.

 

 

 

Piaci korlátok

A nagy külföldi cégek jelenléte, illetve a jogi és adózási környezet tényezŇĎi nehezítik leginkább a boltok szerint azok üzleti tevékenységeit. A fogyasztók internetes vásárlásának megakadályozásában leginkább a "Fizetési biztonság", illetve a "Termékkel való fizikai kapcsolat hiánya" valamint a "MegfelelŇĎ vásárlás elŇĎtti és utáni kommunikáció hiánya" játszanak fontos szerepet.

 

 

  

A fiatal generációk megszólítása

A fiatal generáció természetesen fontos célcsoport minden üzlet számára, és egyre jobban törekednek arra, hogy diverzifikált kampányolási módszerek segítségével elérjék ŇĎket (a boltok 86%-a a közösségi médiában való jobb jelenlétre fektet hangsúlyt, ezt követi a nem videós tartalmak jobb marketingje, a dedikált display marketing és az influencerekkel való együttmŇĪködés). Az üzletek csupán 37%-a rendelkezik applikációval. Amikor a közösségi médiákról van szó, továbbra is a Facebook az uralkodó (a boltok 90%-a van jelen ezen a csatornán), majd ezt az Instagram (76%) és a Twitter (41%) követi.

 

 

 

Trendek

A válaszadók 82%-a gondolja úgy, hogy piacuk követi vagy mérsékelten követi a jelenlegi tendenciát. Amikor az innovatív módszerekrŇĎl van szó, többségük azt állítja, hogy már bevezette vagy az elkövetkezendŇĎ 3 évben be fogja vezetni: az innovatív fizetési módokat (70%), a különbözŇĎ csatornákon való megjelenést (70%), a Big Data alkalmazását (65%), új szállítási módokat (64%). A válaszadók csupán 37%-a használ vagy haszálni fog chatbotok alkalmazásokat ügyfeleivel való kommunikációra.

 

 

 

Határontúli mŇĪveletek

A válaszadók 72%-a értékesít külföldre, 50%-a folytat aktív reklámtevékenységet külföldi piacokon. Amikor a külföldi terjeszkedés nehézségeirŇĎl van szó, legtöbben a szállítási logisztikáról panaszkodnak, ezeket a külföldi piacra nehezedŇĎ verseny és az oldal nyelvadaptációja követi.

 

 

 

Az adatok egy felmérésbŇĎl származnak, melyet 2017 augusztusában 13 európai ország 100 partnerüzletének küldtek ki. Partnereik 2017 október végéig válaszoltak a kérdŇĎívre. Minden begyŇĪjtött választ ezután lefordítottak és elemeztek, így általános áttekintést kaptak egész Európa helyzetérŇĎl.

Forrás: ShopAlike

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció