A Drukka fejlesztése forradalmasíthatja a televíziózást

A legfejlettebb okostelefonoknak köszönhetŇĎen ma már bárki készíthet és feltölthet a közösségi oldalára 360 fokos (panoráma) videókat. A technológia karöltve a 3D-vel azonban hamarosan az esti tévéhíradóban és kedvenc televíziós show-mŇĪsorainkban is megjelenhet. A közel másfél milliárd forint összértékŇĪ Hyper360 projekt keretében ugyanis egy nyolctagú nemzetközi konzorcium részeként a magyar Drukka által fejlesztett videós technológia forradalmasíthatja az európai televíziózást.

A hagyományos televíziózás kereteit már évek óta feszegeti a digitális forradalom. Egyre inkább terjednek például az úgynevezett OTT és on-demand modellek, amelyek lényege, hogy a nézŇĎ gyakorlatilag akkor és ott nézi meg kedvenc mŇĪsorát az interneten keresztül, ahol és amikor csak akarja. Ezt a modellt követi a világszinten piacvezetŇĎ Netflix, vagy a globális mozi csatorna az HBO GO-val, de erre példa a magyar RTL MOST is. 

 

A televízió társaságoknak és egyéb hagyományos médiacégeknek fel kell kötniük azt a bizonyos nadrágot, hiszen az újabb és újabb hi-tech vívmányok alapjaiban rajzolják át a videós tartalomgyártást és tartalomfogyasztást. Az egyik legfrissebb trendet például a 360 fokos panoráma videók képviselik, melyek a fejlettebb okostelefonoknak köszönhetŇĎen a közelmúltban ellepték a közösségi média oldalakat és óriási népszerŇĪségnek örvendenek.

 

 

Magyar szakértelemmel újulhat meg az európai televíziózás

Az idén októberben induló Hyper360-ra keresztelt projekt pontosan azt célozza, hogy a legújabb technológiák a videózás területérŇĎl megjelenjenek a hagyományos televíziózásban is. A 4,5 millió euró (közel másfél milliárd forint) összértékŇĪ, az Európai Unió H2020-as programja által is támogatott fejlesztési beruházást egy nemzetközi konzorcium vezényli le, melynek öt országból összesen nyolc tagja van. 

 

A projektben görög, német, olasz és osztrák cégek, illetve médiumok mellett a magyar Drukka is részt vesz. A hazai csapat ráadásul oroszlánrészt vállal, hiszen az összeget tekintve a magyar szakemberek végzik a legnagyobb értékŇĪ munkát. A fejlesztésben részt vesz az olasz MEDIASET és a német RUNDFUNK BERLIN-BRANDENBURG is, mely médiacégek segítségével a megvalósítás során folyamatosan élesben tesztelhetŇĎ a technológia, melynek az említett vállalatok már konkrét megrendelŇĎi is.

 

„A Hyper360 célja, hogy a legújabb technológiákat a televíziózásba átültetve a nézŇĎ számára teljesen személyre szabható tartalom készülhessen. A 360 fokos és 3D technológia televízióra adaptálását úgy kell elképzelni, mint egy videójátékot, amelyben a nézŇĎ gyakorlatilag részévé válik a mŇĪsornak. Ez egy nagyon izgalmas kihívás és nagyon örülünk, hogy a Drukka fejlesztŇĎcsapata által a 360 fokos videózás és virtuális valóság terén megszerzett tapasztalatok egy ilyen elŇĎremutató, nemzetközi projektben hasznosulnak” – fogalmazott Bohner Tamás, a Drukka ügyvezetŇĎje.

 

Világszinten többek között a Sky, a BBC vagy a NY Times is kísérletezik már 360 fokos videó technológia felhasználásával, mely jól jelzi, hogy a technológia valóban nagy hangsúlyt kaphat a jövŇĎben. A magyar Drukka amellett, hogy startup studióként kezdŇĎ innovatív vállalkozások számára fejlesztŇĎi, üzletfejlesztési és marketing hátteret biztosít, saját, magas hozzáadott értékŇĪ fejlesztési projekteket is megvalósít.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció