HTE MediaNet konferencia

A folyamatos technológiai fejlŇĎdés következtében a fogyasztói szokások is állandóan változnak. A millenniumi nemzedék, azaz Y és Z korcsoport lassan teljes mértékben elhagyja a hagyományos televíziózást és áttér az OTT tartalomra. FutótŇĪzként terjed ez a jelenség, a C generáció 80%-a ma már többet fogyaszt internetes tartalmat, mint tévét és rádiót együttvéve. Ezeket a tendenciákat elemezték és ez alapján vázoltak jövŇĎképet a szakemberek a minap, a HTE MediaNet konferencián.

Pár évvel ezelŇĎtt még arról szóltak a hírek, hogy túl sok idŇĎt töltünk televíziós mŇĪsorok nézésével, mára viszont úgy tŇĪnik, a fiatalok szinte teljesen felhagynak a hagyományos tartalomfogyasztással. Az eddig leginkább az Y és Z generáció körében elterjedt over-the-top (OTT) tartalmak kétségtelenül betörtek a mindennapokba, a legnagyobb szolgáltatók szerepét a Netflix, a Twitch, az Amazon Prime Video vagy a YouTube Red tölti be. Az általános tendenciák szerint, ha valaki elŇĎfizet egy ilyen szolgáltatásra, nagyon rövid idŇĎn belül még egyet választ hozzá.

 

 

Dóbé Sándor, az Antenna Hungária Zrt. stratégiai igazgatójának elŇĎadása szerint a millenniumi generáció változó médiafogyasztási igényeire a hagyományos televíziózás már nem tud elégséges választ adni, szemben az egyre nagyobb népszerŇĪségnek örvendŇĎ OTT-vel. Napjainkban minden negyedik fiatal több mint 10 órát tölt online videófogyasztással hetente. Számukra lényeges, hogy hozzájussanak egyedi, exkluzív sorozatokhoz, amatŇĎr vagy félprofi „User generated content”-hez, illetve niche tartalmakhoz. Hazánkban jelenleg az eSport az egyik legnépszerŇĪbb niche tartalom, amelyet a 18-24 éves korosztály 46%-a kísér figyelemmel. A millenniumi generáció a szolgáltató platformoktól letisztult designt és könnyŇĪ felhasználási módot vár el, fontos számukra az interaktivitás és játékosság megléte, magát a tartalmat pedig egyszerre több eszközön, multitaskingolással élvezik.

 

 

A 15 és 24 év közöttiek túlnyomó többsége folyamatosan online, az ŇĎ véleményüket a korábbi mainstream sztárok helyett már a Youtube-influencerek befolyásolják – szemben az idŇĎsebbekkel és az alacsonyabb végzettségŇĪekkel, akik alig, vagy egyáltalán nem tudják kihasználni az internet adta lehetŇĎségeket. A Digitális Jólét Program, illetve a SZIP keretein belül, majd az 5G kialakításával erre a problémára igyekeznek megoldást találni a hazai szakértŇĎk. Ezen a téren Magyarország az európai színtéren a középosztályból könnyedén elŇĎrébb léphet! 

 

– A MediaNet 2017 konferencia abszolút szinkronban volt a legújabb jelenségekkel is. Felhívtuk a figyelmet a digitális kompetencia fejlesztésének fontosságára, a virtuális valóság játékokon túli értékeire, feltérképeztük a médiatechnológiai fejlŇĎdések által kitaposott új utakat, elemeztük a klasszikus mŇĪsorterjesztés átalakulását és jövŇĎjét, és természetesen a mai rádiózási trendek, illetve a szabályozási kérdések sem maradtak érvek és konklúziók nélkül. Emellett új akciótervek is születtek, például a C nemzedék tartalomfogyasztásának lekövetésére – összegezte a médiatechnológiai szakma elŇĎrelépéseit Nagy Péter, a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület operatív igazgatója.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció