Virtuális pénz a csepeli Burattino Iskolában

A KPMG támogatásával elektronikus platformra helyezik a csepeli Burattino Általános Iskolában alkalmazott, virtuális pénzként mŇĪködŇĎ pontrendszert, hogy a diákok jobban megismerhessék a pénzügyi rendszer mŇĪködését. A gyerekek pontjaikat ezentúl betéti számlán helyezhetik el, ami kamatozik, sŇĎt hitelt is föl lehet venni rá. Ha a program beválik, a KPMG más iskolák számára is elérhetŇĎvé teszi a rendszert. 

A KPMG – idén elŇĎször – pályázatot hirdetett általános és középiskolák számára a gyermekek pénzügyi tudatosságát segítŇĎ képzési projektek pénzügyi és szakmai támogatására. A beérkezŇĎ 64 pályamunka közül egy öttagú független zsŇĪri a KPMG vezetŇĎivel a csepeli Burattino Alapítvány iskolaprojektjét választotta ki támogatásra. 

 

A gyerekek ebben a modellben a közösségi tevékenységért és a leghétköznapibb jótettekért is jutalompontokat kapnak, amiket aztán az iskolai boltban levásárolhatnak, illetve összedobva közös programokra költhetnek. „Kiemelt helyen szerepel a diákok pontszerzési lehetŇĎségei közt a kulturális programokon való részvétel, a hangszertanulás, sportolás, olvasás, közösségi munka. Fontos, hogy a boltban minŇĎségi élelmiszereket és a szülŇĎknek szóló ajándékokat, otthon használatos tárgyakat vásárolhatnak eleve kedvezŇĎ áron” – mondja Keszthelyi István, a Burattino Egyesület elnöke.

 

A Burattino Magyarország egyetlen olyan magánintézménye, amelyben általános és középiskola, szakképzés és gyermekotthon integráltan mŇĪködik azzal a céllal, hogy komplex módon segítse a hátrányos helyzetŇĪ – többségében roma származású – gyermekeket és családokat. A Burattino iskolájába járó hátrányos helyzetŇĪ gyerekek számára a pénz gyakran egyet jelent az azonnal megvásárolható javakkal: édességgel, üdítŇĎvel, vagyis mindennel, ami a család nehéz helyzetében általában hiányzik otthonról. A gyerekek és a családok éppen ezért, ha hozzá is jutnak, hamar kifutnak a pénzbŇĎl. Ezen a mentalitáson akart változtatni az iskola, amikor két éve bevezette az intézményben a virtuális pénzként mŇĪködŇĎ pontrendszert. 

 

A KPMG 9 millió forintos támogatásával, valamint szakmai és informatikai segítségével az eddigi papirosalapú rendszert most egy elektronikus platformra terelik át, a virtuális pénzt pedig piaci alapokra helyezik, így a virtuális iskolapénz jövŇĎre már elektronikus platformon, betéttel, hitellel, kamattal is operálhat. Az elképzelések szerint a rendszer a piaci ármozgásokat is modellezi majd, amennyiben bizonyos termékek ára az iskolai boltban a kereslet-kínálat szabályai szerint változik. 

 

Robert Stöllinger, a KPMG vezérigazgatója az eredményhirdetésen elmondta: „A pénzügyi kultúra fejlesztése közös gazdasági és társadalmi érdek, ezért a KPMG jövŇĎre egy felméréssel teszteli majd a tanulók pénzügyi ismereteinek változását, és ha a projekt sikeresnek bizonyul, más iskolák számára is elérhetŇĎvé teszi azt." 

 

Keszthelyi István, a Burattino Egyesület elnöke úgy vélte, hogy a pénzügyi ismeretek megismertetése, elmélyítése mellett a játék igen fontos eszköz a gyermekek motiválásában. Segítségével az iskola barátságosan, a diákok számára is érdekes, izgalmas formában tudja kommunikálni a pedagógiai programban prioritásként szereplŇĎ értékeket.

 

 

A támogatásról szóló oklevelet Keszthelyi István, a Burattino Egyesület elnöke (balra) veszi át a KPMG vezérigazgatójától, Robert StöllingertŇĎl (jobbra).

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció