Még képzettebb mérnökök kerülhetnek ki a BME-ről a thyssenkrupp Steering segítségével

A német thyssenkrupp technológiai konszern budapesti kompetenciaközpontja újabb megállapodást kötött a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel, hogy a két fél közötti kapcsolatok erősítésével még képzettebb autóipari mérnökök kerüljenek ki az egyetemről. 

A megállapodás kiterjed az autóipari rendszerekhez kapcsolódó oktatásfejlesztési tevékenység támogatására, előadássorozat indítására, gyakorlati helyek biztosítására, valamint diplomamunkák elkészítésének támogatására és infrastrukturális fejlesztésekre is.

 

A thyssenkrupp hazai K+F központja elektromechanikus kormányrendszereket fejleszt, mely technológiával már több mint egymillió autó fut világszerte. A folyamatosan bővülő, több mint 600 fős magyar mérnökcsapat olyan jövőorientált fejlesztésekkel is foglalkozik, mint például a „steer by wire” (mechanikai kapcsolat nélküli irányítás) vagy az önvezető autók rendszerei. A csapatot a világ legjobbjai között tartják számon saját szakterületén.

 

„Több éves, gyümölcsöző viszonyt ápolunk az egyetemmel, a mostani megállapodással teremtjük meg a megfelelő kereteket a kapcsolat magasabb szintre emeléséhez. Mérnökeink kiemelkedő high-tech termékeken dolgoznak és egyedülálló know-how birtokosai, ami azt gondolom, minden fiatal mérnök számára rendkívül izgalmas lehetőség. Az autóipar jelenleg az egyik legdinamikusabban fejlődő ágazat, ahol a folyamatos fejlődés és megújulás elengedhetetlen – ezt pedig a fiatal generáció jelenti vállalatunk számára.” – fogalmazott Marc de Bastos Eckstein, a budapesti kompetencia központ ügyvezetője.

 

 

A hazai kompetenciaközpont több éves tapasztalatát és know-how-ját a diákok első kézből tapasztalhatják meg: már februárban elindulhatott egy új tantárgy a Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszéken AUTOSAR (autóipari nyílt rendszer architektúra) alapú autóipari szoftverrendszerek címen, amelynek előadói a thyssenkrupp munkatársai. A tantárgy kapcsán az anyagi támogatáson túl a gyakorlati órákhoz számítógépeket, valamint a thyssenkrupp Steering által kifejlesztett, beágyazott szoftver fejlesztő rendszert is biztosít a vállalat. 

 

„Az elmúlt évek harmonikus és mindkét fél számára gyümölcsöző tapasztalatait igyekszünk tovább folytatni, illetve bizonyos területeken tovább mélyíteni. Minden felsőoktatási intézmény számára kiemelten fontos, hogy a jelen és még inkább a jövő gazdaságában helyt állni képes diákokat képezzen, amihez a ma aláírt megállapodáshoz hasonló lépések – különösen a tudományos és műszaki területeken – elengedhetetlenek. A thyssenkrupp budapesti kompetenciaközpontja a napjainkban egyre pontosabban kirajzolódó, a közlekedés drasztikus átalakulása felé mutató trend egyik élvonalbeli szereplője. Az együttműködéssel kivételes tapasztalatokkal gyarapodhatunk kölcsönösen ezen az izgalmas területen.” – hangsúlyozta Dr. Józsa János, a BME rektora.

 

A thyssenkrupp az elmúlt év elején Jászfényszarun már közel 30 milliárd forint befektetéssel kezdte meg egy új motor-és járműalkatrészeket előállító gyáregység építését, ahol 2018-tól kezdődően  elektromechanikus rásegítésű kormányrendszereket és hengerfejbe integrált vezérműtengelyeket gyártanak majd. Idén egy újabb hazai zöldmezős beruházást indított a vállalat Debrecenben, ahol szintén a jövő évtől kezdődően évente több mint hatmillió csavarrugó és stabilizátor kerül majd le a futószalagokról. A gyárakban high tech termékek készülnek és a beruházásokkal a vállalat mintegy 750 új munkahelyet hoz létre. A thyssenkrupp rendelkezik továbbá egy alkatrészgyártó üzemmel Győrben, ahol a vállalat 2013 óta gyárt első és hátsó futóműveket az Audi számára.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció