A Fujitsu ‚ÄěIdentity as a Service‚ÄĚ szolg√°ltat√°ssal fokozza √ľgyfelei biztons√°g√°t

Az „Identity as Service” teljes körŇĪ személyazonosság- és hozzáféréskezelési (Identity and Access Management, IAM) szolgáltatás EMEIA-régióbeli bevezetésével a Fujitsu növeli ügyfelei biztonságát a felhŇĎ korában, és segít a szervezeteknek határozottabban fellépni a támadókkal és a csalással szemben.

Az átfogó önkiszolgálási funkcionalitást nyújtó, és többféle hitelesítési protokollt (azon belül a biometrikus azonosítást is) támogató Fujitsu „Identity as a Service” (IDaaS) szolgáltatás gondoskodik arról, hogy csak ellenŇĎrzött felhasználók férjenek hozzá a rendszerekhez, alkalmazásokhoz, adatokhoz és erŇĎforrásokhoz. A sikeres finnországi kísérleti projektet követŇĎ bevezetés fontos mérföldkŇĎ abban a programban, amelynek keretében a Fujitsu folyamatosan terjeszti ki menedzselt biztonsági szolgáltatásainak portfólióját az EMEIA-régióra. 

 

A Fujitsu IDaaS megoldása automatizált felhŇĎalapú eszközökkel, valós idŇĎben kezeli a személyazonosságokat. A felhasználói azonosítók feldolgozása és a jogosultságok kezelése a könyvtárakkal, rendszerekkel, felhŇĎszolgáltatásokkal és alkalmazásokkal integrált módon, nyílt, szabványos interfészek segítségével zajlik. Így skálázható, gyorsan bevezethetŇĎ és teljes körŇĪ hozzáférés-szabályozási megoldás jön létre hibrid IT-környezetekhez.

 

A böngészŇĎalapú szolgáltatás bármely csatlakoztatott eszközrŇĎl és helyszínrŇĎl lehetŇĎvé teszi a jogosultságok kezelését, létrehozását, módosítását és eltávolítását – a helyi telepítésŇĪ és a felhŇĎalapú rendszereknél egyaránt. A Fujitsu IDaaS többféle erŇĎs hitelesítési módszert is támogat, köztük a felhasználói azonosítók és jelszók használatát, a Windows asztali gépes bejelentkezést, az egyszeres bejelentkezést (SSO), a (telefonhívásra és PIN-kódra épülŇĎ) CallSign hitelesítést és a biometrikus azonosítást. Az SSO-megoldás az SAML (Security Assertion Markup Language) szabványt és a WS-Federation (Web Services Federation Language) protokollt használja a helyben telepített és a felhŇĎalkalmazások biztonságának megŇĎrzéséhez és hitelesítéséhez. 

 

A Fujitsu IDaaS segítségével a szervezetek szigorú információbiztonsági követelményeket és szabályzatokat érvényesíthetnek, valós idejŇĪ jogosultságkezeléssel, használatfigyeléssel és jelentéskészítéssel. Az igénybevétel alapján fizetendŇĎ (pay-as-you-go) szolgáltatás olyan automatizált és önkiszolgáló funkciókkal javítja a szervezeti hatékonyságot és produktivitást, amelyek csökkentik a manuális munkaigényt és az ügyfélszolgálathoz beérkezŇĎ hívások számát. 

 

„Minden számítógéphasználó több tucatnyi felhasználónévvel és jelszóval rendelkezik. Azon túl, hogy az emberek nehezen tudják számon tartani az összes jelszavukat, a szervezeteknek pedig kihívást jelent a biztonság és a használhatóság közötti egyensúly megteremtése, a gyenge biztonság komoly üzleti kockázatot is jelent. Egyre többet fordítunk a kiberbŇĪnözŇĎk elleni védekezésre, mivel a biztonság kézben tartása üzletmenetet érintŇĎ, kritikus kérdés. A bizalom az üzletmenet folytonosságának szerves része, így a személyazonosság- és a hozzáféréskezelés is központi kérdéssé vált az állami és a magánszektorban egyaránt” – nyilatkozta Rob Norris, a Fujitsu nagyvállalati és kiberbiztonsági megoldásokért felelŇĎs EMEIA-régióbeli alelnöke.

 

 

Hogyan mŇĪködik a Fujitsu IDaaS? 

A Fujitsu IDaaS megoldás valós idŇĎben tárolja a jogosultságokat és a személyazonosságokat, és gondoskodik róla, hogy csak engedélyezett felhasználók férjenek hozzá a rendszerekhez és az adatokhoz. Így a korábban költséges és idŇĎigényes feladat egyszerŇĪ, olcsó és gyors folyamattá vált. Az új szolgáltatással a Fujitsu a csúcstechnológiájú személyazonosság-kezelŇĎ és hozzáférésszabályozó rendszerek és szolgáltatások fejlesztése és bevezetése terén felhalmozott több mint egy évtizedes tapasztalatát hasznosítja. Ilyen rendszer például a Finnországban mŇĪködŇĎ online állampolgárazonosító és fizetési szolgáltatás, az Egyesült Királyság biometrikus határellenŇĎrzési rendszere, vagy a Kanadai Királyi Lovas RendŇĎrség bŇĪnügyi nyilvántartó rendszere. 

 

IAM-szolgáltatáspalettája részeként a Fujitsu rendszerintegrációs, alkalmazásfejlesztési, infrastruktúrabevezetési, karbantartási szolgáltatásokat, és szolgáltatásmenedzsmentet is kínál az EMEIA-régióban. Az IAM-szolgáltatás már ma is több mint négymillió felhasználói bejelentkezést támogat havonta.

 

Ár és piaci bevezetés

A Fujitsu „Identity as a Service” szolgáltatás már jelenleg is elérhetŇĎ az EMEIA-régióban. Ára a választott szolgáltatási és támogatási opcióktól, valamint földrajzi helytŇĎl függŇĎen változik.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció