A 2016-os digitális reklámköltés összvolumene 68 milliárd

A Magyar Reklámszövetség társzövetségeivel együtt az Evolution 2017 konferencián ismertette a 2016-os reklámköltési adatokat. A 2016-os évre vonatkozó televíziós reklámpiaci felmérés összesítése még nem zárult le, így a 2015-ös reklámtorta TV nélküli számait hasonlították össze a 2016-os reklámköltés számokkal. A 2015-ös Reklámtortához képest (142,7 milliárd Ft) a 2016-os Reklámtorta (160,06 milliárd Ft) 12,11 %-os növekedése biztató képet fest a reklámpiacról, de a változás mögött tendenciák áttekintésével kevésbé mutat pozitív képet.
 
Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke hangsúlyozta: „2015-rŇĎl 2016-ra több mint 80%-kal nŇĎtt az állami költés mértéke. Ugyanakkor tavaly kiemelt sportesemények is, mint a Foci EB és Olimpia, pozitív irányba befolyásolták a hazai reklámköltéseket. Ezzel szemben a reklámadó továbbra is hátráltatja a reklámipart, pénzt von el az iparágtól és a reklámadó EB határozat miatti bizonytalanság pedig nyugtalanító az iparág számára. A reklámköltések továbbra is elmaradnak a válság elŇĎtti GDP arányos szinttŇĎl, mint ahogy azt a Reklámszövetség PwC-vel tavaly készített reklámhatás tanulmányából jól látható: Az egy fŇĎre jutó reklámköltés az egy fŇĎre jutó GDP arányában 2008-ban 0,9%, míg 2015-ben 0,6% volt.”
 
 
Kiszámíthatatlan szabályozási környezet fokozta a piaci bizonytalanságot 2016-ban tovább folytatódtak az utóbbi évekre jellemzŇĎ - az alapos, elŇĎzetes iparági egyeztetéseket mellŇĎzŇĎ - szabályozások: tavaly sor került a az ún. Bónusz törvény módosítására és értetlenül érte a piacot a közterületi reklámszabályozást érintŇĎ két törvény, amellyel az OOH piac mŇĪködése komoly veszélybe került. Összességében a tejes iparágra nehezedŇĎen piaci bizonytalanság tovább fokozódott a tavalyi évben.
 
A digitális reklámtorta-szelet nagysága és a nemzetközi szereplŇĎk térhódítása tovább nŇĎtt. Hivatal Péter, a Magyar Reklámszövetség ügyvezetŇĎségének tagja hangsúlyozta: „A TV-s számok ismeretének hiányában is egyértelmŇĪen látszik, hogy az online piac vezetŇĎ szerepe tovább emelkedett: 2015-ben 37,5%-ot, 2016-ban pedig több mint 40%-ot hasított ki a reklámtortából. A globális szereplŇĎknél elköltött reklám forintok markánsan, 25%-kal emelkedtek, így a globális szereplŇĎk reklámköltés aránya 51%-ra emelkedett a hazai online tartalomszolgáltatókkal szemben.
 
Barnóth Zoltán, az IAB Hungary elnöke a digitális reklámköltések kapcsán kiemelte: "A várakozások feletti mértékben, 22%-kal bŇĎvült itthon a digitális reklámköltés, melyre 68 milliárd forintot fordítottak a vállalkozások. A mobilon történŇĎ reklámozás kezdi utolérni az emberek médiahasználati változását, nagyságrendje 80%-os bŇĎvüléssel megközelíti a 17 milliárd forintot. Az IAB Hungary AdExpect felmérése alapján 2017-ra további kétszámjegyŇĪ növekedést várnak a piac szereplŇĎi."
 
 
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció