Amikor az ember nagyritkĂĄn csodĂĄt lĂĄt, akkor azt becsĂŒlje meg

Superbowl

Nekem kétszer sikerült csodát látni a Superbowlon. Egyszer, amikor a sisakja segítségével kapta el a játékos a labdát az utolsó pillanatban. A mostani meccsen is akadt izgalom az utolsó pillanatra, mert a Patriots nagy hátrányból a végére egyenlített és a hosszabbításban gyƑzött, a csoda viszont Edelman-nak köszönhetƑ: Tom Brady dobását három Falcon játékos között, centikre a földtƑl kapta el. Az ilyen az fizikailag lehetetlen, és mégis több kameraállásból is látható a csoda. Ezt megismételni nem nagyon tudja majd senki…

Tom Brady-nek ez az ötödik gyƑzelme a Superbowl-on a , aki most már Joe Montana fölé magasodik a történelemkönyvekben.

 
A gyƑzelem titka?
 
ElƑször is a munkaetika. Bill Belichik, a vezetƑedzƑ Ƒrül a gyƑzelemnek, aztán morogni kezd azonnal, hogy öt héttel már az ezévé szezonra készülési tervvel csúsznak, mert ennyi idƑbe telt megnyerni a bajnokságot. Ezzel persze nagyon egyedül találja magát a mester, mert a roszter alapján úgy tƱnik, hogy nem tƱnnek el a süllyesztƑben, mint a Broncos a tavalyi gyƑzelmük után a Quaterback-juk nyugdíjba vonulása miatt…
 
Aztán a jó tulaj: Robert Kraft (aki arról híresült el nemzetközileg, hogy Putyin “véletlenül” elfelejtette visszaadni neki az egyik Superbowl aranygyƱrƱjét…). Ennél normálisabb, egyszerƱbb, tisztességesebb tulajt nem nagyon lehet az NFL környéken találni – kivéve persze a kooperatívaként tulajdonolt Green Bay Packers-öket.
 
A momentum kihasználása és fokuszálása: 21 perc alatt 31 pontot értek el, míg a fiatal és gyors Falcons – nullát. A 39 éves Tom Brady ezzel a hajrával felejthetetlen pillanatokat szerzett a rajongoinak. A csúcsra ért mostanra – ennyi idƑsen…
 
Nagyon jó élƑ- és félidei show
 
Lady Gaga elƑléptette magát, és a tavalyi kiváló himnusz éneklése után 300 koordinált és kivilágított Intel drón, ami az Old Glory-t formázta a fekete texasi éjszakában a háta mögött, nagyon kiváló mƱsort énekelt és mozgott le – hiba nélkül. A celebek eléggé idegesek mostanában – és idegesítƑket mondanak, ahogy a Madonna azt is belevette a beszédjébe, hogy Ƒ szeretné a Fehér Házat felrobbantani – és ezért lélegzetelállítva figyelte a 111 millió nézƑ, hogy csinál-e botrányt a nem éppen konformista módszereirƑl híres Lady Gaga. Hát nem tett ilyet, csak nagyon jól tette a dolgát.
 
 
Ahogy a US Air Force Thunderbird bemutatócsoportjának a hat harci gépe is pillanatra pontosan jelent meg a stadion fölött, ahogy annak a rendje – és a country énekes Luke Bryan is gyönyörƱen énekelte el a himnuszt.
 
A közvetítés is nagyon profira sikeredett, ahogy az szokás – nekem kedvenc pillanatom a Coloradoból Lengyelországba küldött csapatok bejátszása, az Abrams tankjaikkal egy
sátorban nézve a közvetítést – aztán pedig a virtuális megjelenítƑ szobában a szeretteikkel beszélgethettek.
 
Ha már itt tartunk: a Bush Papa, akit imádnak Texasban dobta fel az érmét, és jelen volt negyedik alelnökként a történelemben a Mike Pence is – aki sebesült veteránokat és családjukat hozta magával az Air Force 2 fedélzetén a meccsre, és szemlátomást nagyon jól érezte magát a legendás külügyminiszterrel, Jim Bakerrel beszélgetve.
 
A reklámok nem voltak kimagaslóak
 
Fanyalogni nem illik egy ilyen hihetetlen sportélmény után. Azonban a Superbowl az annyira a reklámipar ünneplése is, hogy többet vártam a szakmától – sokkal többet.
 
 
A Snickers nagyon elƑre beharangozott, felfújt “élƑ adásos reklámja” nagyon gyengén puffant. Igazából nem nagyon lehetett érteni, hogy miért kellett ezt “élƑben” közvetíteni, amikor semmi idƑ meghatározó részlet nem szerepelt – a Western filmstúdiós mƱutcában való mƱ lövöldözés nem nagyon érté meg a hƱhót.
 
Az autógyárak szokott “autós” reklámokat hoztak, talán a Mercedes-e volt a legjobb – Peter Fonda-val viccelve meg a motorosokat, Szelíd Motorosok stílusban, a Coen fivérek rendezésében. Az H&R Block SciFi stílusban büszkélkedett az IBM Watson technológiájával, amit a TurboTax versenytárs a Humpty Dumpty humoros fogyasztói telefonhívásával ellensúlyozott az adó software ipar reklámjait befejezve.
 
Más sztár is elƑfordult: Schwarzenegger a Mobile Strike-kal, a John Malkovich a Square reklámjával.
 
Talán az enyhen politikus reklámok voltak még az elviselhetƑek – na nem az Audi fakezƱ papolása arról, hogy a nƑk nem keresnek annyit, mint a férfiak – elrontott lehetƑség egy fontos témához. Inkább az AirBnB Amerika sokféleséget jellemzƑ reklámja mƱködött – ami arról szól, hogy a bevándorlók hazája nyitott a bevándorlók felé.
 
Internet es teve?
 
Néhány brand nagyon ügyesen játszott a PPC (Pay Per Click) reklámokkal: a kedvencem a nagyon szépen összerakott Avocados from Mexikó volt, akik a fizetett- és organikus kulcsszavak tetején – megosztozva a Buick, a Ford (nekik a hybrid reklámjuk a Mercedes  mellett a legjobb!), a Wendy’s, a Wix es a 84 Lumber –rel (akik ismét a bevándorló témát fogalmazták meg, ahogy a falon kaput építenek a munkások a hosszú gyalogút után Amerikába érkezƑ bevándorlóknak.) Ezek a brandek okosan kerültek fel a fontos
kulcsszavakra – míg a Google például az elsƑ tízbe - sem jutott be...
 
Hihetetlen játék, hibátlan közvetítés, partátlan optimizmus – csak azok a fránya reklámok lettek volna jobbak, akkor tökéletes lett volna az este. Így csak az amerikai foci voltismét utolérhetetlen.
 
 
 

KapcsolĂłdĂł cikkek

 

Belépés

 

 

RegisztrĂĄciĂł