Megkétszerezte reklámbevételét a YouTube

MTI Sajtóadatbank, 2013. december 12. 08:49

Több mint kétszeresére nőtt a YouTube videómegosztó portál reklámbevétele 2013-ban, elérte az 5,6 milliárd dollárt. A YouTube szerzi meg a világ teljes online reklámbevételének 1,7 százalékát - írta az angol Financial Times üzleti napilap az eMarketer médiakutató cég tanulmányára hivatkozva.

A tanulmány szerint, ahogy a fiatalabb korosztály kevesebbet néz tévét, és inkább az interneten keres rá a műsorokra, úgy növekszik a reklámozók érdeklődése is a YouTube iránt. A YouTube a reklámbevétel jelentős részét visszaosztja szerződéses partnereinek, vagy az oldalra feltett videók készítőinek. Az eMarketer szerint azonban a portálnak még így is 1,96 milliárd dollár nyeresége lesz a reklámokból 2013-ban. A tanulmány szerint a reklámbevételek a jövőben csak növekedni fognak. Az erre alkalmas mobileszközökön (okostelefon, táblagép) már az idén is megugrott a videómegtekintések száma, és a trend további növekedésre utal. Az Egyesült Államokban 2013-ban nagyjából 0,8 milliárd dollár nyeresége volt az oldalnak a reklámokból, 2015-re 1,5 milliárd dollár fölé emelkedhet ez az összeg.
 

A Financial Times szerint a YouTube-nak havonta több mint 1 milliárd látogatója van. Az Egyesült Államokban az online videók mellett megjelenő reklámok 20 százalékából profitál a cég, és bevételben magabiztosan megelőzi a rivális Hulu videómegosztót. A YouTube számára a jövőt azok a stúdiók (például Maker Studios, Awesomeness TV) jelentik majd, amelyek már eleve az interneten és nem a televíziós csatornákon akarják megjelentetni műsoraikat. Olyan hagyományos médiatársaságok is kezdenek betársulni ilyen stúdiók mellé, mint a Time Warner vagy a DreamWorks Animation.
 

A YouTube tulajdonosa, a Google is saját műsorkészítő stúdiót alapított YouTube Space Los Angeles néven. A stúdió kifejezetten az új vagy feltörekvő YouTube videókészítőket célozza meg.
 

Kulcsszavak: marketing reklám YouTube

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Öt elnökségi tag mandátumáról döntött éves közgyűlésén az IVSZ

Az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége az idei, 2024. május 30-án tartott éves közgyűlésén öt elnökségi tag mandátumáról döntött, köztük a transzformációért felelős alelnöki tisztségről és a mikro, a kkv, a multi, valamint a nagyvállalati tagozatok elnökeiről. Négy elnökségi tag mandátumát meghosszabbították, míg a nagyvállalati tagozat új vezetőjének az újonnan belépő Magyar Posta Zrt. informatikai főigazgatóját, Leveleki Zsoltot választották meg.

2024. június 1. 15:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52